ארכיון
ארכיוןצילום: דוברות מג"ב

בית המשפט המחוזי בת"א גזר על עלא אל דין אסדודי, אזרח ישראלי שהורשע בעבירות נשק ובקשירת קשר לביצוע פשע, 10 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. זאת לאחר שניסה להעביר כלי נשק לרשות הפלסטינית.

על פי עובדות כתב האישום במהלך ינואר 2020, נפגש הנאשם עם אשרף חגאזי, תושב טול כרם, שביקש מהנאשם כי ייסע לכפר קאסם, ימסור מעטפת כסף לפלוני בתמורה לחבילה השייכת לו. לאור האמור הגיע הנאשם לכפר קאסם, אז קיבל שיחה טלפונית מפלוני שהנחה אותו להיפגש עמו ברמת גן.

במהלך הפגישה בין השניים הוציא הנאשם מרכבו של פלוני צמיג, בתוכו הוסלקו אקדחים, מחסניות ותחמושת ובתמורה מסר את מעטפת הכסף. לאחר הפגישה, נסע הנאשם לאזור התעשייה ניצני השלום, הסמוך למעבר בין ישראל לרשות הפלסטינית, שם נעצר על ידי כוחות הביטחון.

המחלוקת העיקרית בין הצדדים בהליך התמקדה בשאלה האם הנאשם היה מודע לתוכן הצמיג אשר הועבר לו. הנאשם טען שלא ידע שהיה אמור לקבל צמיג ולא ידע על תוכנו. בנוסף טען הנאשם, כי נפל קורבן לתכנית זדונית שהגו ורקמו השניים האחרים, זאת מאחר שהם ידעו שהינו אזרח ישראלי, היכול להתנייד ממקום למקום ולכן בעלי עסקים בטול כרם משלמים לו כדי להעביר דברים מחוץ ולתוך השטחים. מאידך, התביעה ביססה את טענותיה בין היתר על הראיות הנסיבתיות, כמו גם על גרסת הנאשם הלוקה בסתירות פנימיות ובחוסר היגיון מוחלט.

במסגרת הכרעת הדין קבע השופט ציון קאפח כי חומר הראיות ועדות הנאשם מובילים למסקנה חד משמעית, שהנאשם נטל חלק פעיל בקשר והוא ידע היטב כי מדובר בהברחת אמצעי לחימה לתחום הרשות הפלסטינית באמצעות הסלקתם בצמיג.

בנוסף, קבע בית המשפט כי אין מדובר בצירוף מקרים נסיבתי ביחד עם תמימות ואמון באנשים, אלא בידיעה של ממש אודות המתרחש כאשר הנאשם נוטל חלק פעיל ביותר תוך ניצול ניידותו בתחומי הרשות הפלסטינית ומדינת ישראל.

בספטמבר הרשיע בית המשפט את הנאשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאה או הובלה של נשק בלא רשות.