אלון דוידי
אלון דוידיצילום: Yossi Zeliger/Flash90

מוקד המידע והשירות לתושב של עיריית שדרות פועל משנת 2017 והוא כולל מערך טכנולוגי מתקדם עם מאות מצלמות אבטחה שפזורות ברחבי העיר ונצפות על-ידי תצפיתנים ייעודיים 24/7, הקרוי בעגה המקצועית 'מוקד רואה'.

באמצעות המעקב אחר המצלמות ניתן לקבל החלטות ולהעניק מתן תגובה בזמן אמת ובאופן מהיר ויעיל. כך ניתן למנוע מקרי אלימות, וונדליזם, אכיפת החוק ואף להיות מעודכנים בזמן אמת בעת ירי רקטות לעבר העיר.

המוקד, בניהולו של ירון זוהר, נמצא תחת אגף שירות לתושב בניהולה של הילה אלימלך ויחד עם כל הגורמים השותפים הם מובילים את המוקד העירוני של שדרות ושומרים על הביטחון האישי של התושבים.

בחודש שעבר הרשות הלאומית לביטחון קהילתי קיימה ביקורת מקצועית ומעמיקה בכל המוקדים הרואים ברשויות השונות. בביקורת שנערכה, 'המוקד הרואה' של עיריית שדרות זכה לציון 94, בין הציונים הגבוהים ביותר בקרב כלל הרשויות שנבחנו. המצלמות שבמוקד מחוברות לעמדות צפייה שמאפשרות לקבל החלטות מהירות ויעילות. לפיכך, ניתן לבנות מערך עירוני יעיל שמסייע בזמן אמת הן במניעה והן באכיפה.

רק השבוע, בזכות ערנות של תצפיתן המוקד תפסה יחידת השיטור העירוני שני נהגי משאיות שפגעו בגדר, שנשברה לגמרי, בכיכר ובשלט הכוונה. בעקבות התיעוד, נהגי המשאיות נקנסו והנזק ישולם על ידם.

ראש העיר, אלון דוידי: "אני גאה בהישג המצוין של המוקד שלנו. אין ספק שהמוקד של עיריית שדרות מגיב במהירות, בשגרה ובחירום. בנוסף, העובדים במוקד פועלים למען התושבים ודואגים לסייע ולזהות מקרים שבהם נדרש סיוע. תודה רבה לחבר מועצת העיר ומחזיק תיק שירות לתושב, אורן נזרי ולכל עובדי המוקד ובעיקר לתצפיתן ראובן דויטש. אנו נמשיך לפעול למען תושבי העיר בכל המישורים".