דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי גזר היום (חמישי) את דינם של קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה, לאחר שהורשעו בגרימת מוות בכוונה, ניסיונות לגרימת מוות בכוונה ובעבירות ביטחון נוספות במהלך ביצוע הפיגוע בו נרצח רב"ט דביר שורק הי"ד.

באתר 'ישראל היום' דווח כי בית המשפט קיבל את עתירת התביעה הצבאית בעיקרה וגזר על קאסם מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר, ועל נציר מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. כן נקבע, כי כל אחד מהנאשמים ישלם פיצויים בסך 1,500,000 ש"ח למשפחתו של רב"ט שורק ז"ל, וכי קאסם יפצה גם את נפגעי הפיגוע שביצע בשנת 2011, בסך 60,000 ש"ח.

על פי גזר הדין, קאסם גייס את נציר לחוליה צבאית שפעלה מטעם חמאס במטרה להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות. השניים תכננו לבצע יחד פיגוע דקירה ולרצוח ישראלי. ביום ה-7 באוגוסט 2019, כשהבחינו ברב"ט דביר שורק ז"ל ליד הכניסה ליישוב מגדל עוז, חסמו השניים את דרכו באמצעות רכבם. בהמשך לכך, נציר יצא מכלי הרכב, החל להכות את דביר ז"ל באמצעות שוקר ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן, השניים נמלטו מהמקום.

השניים גם לבצע פיגוע נוסף כחודש וחצי לפני כן, אך נתפסו אז על ידי כוחות הביטחון בדרכם אל המקום שבו תכננו לבצע את הפיגוע.

קאסם הורשע גם בעבירה של ניסיון גרימת מוות בכוונה, בגין פיגוע דקירה בבאר שבע בשנת 2011, שבו פצע שני ישראלים. פיגוע זה פוענח בעקבות חקירת הפיגוע בו נרצח דביר שורק ז"ל.