פינוי המשפחה בחומש

הרב חיים דרוקמן, מראשי הרבנים בציונות הדתית, מגנה את ההרס בישוב חומש ביום שישי לפנות בוקר, שבוע בדיוק לאחר הפיגוע הרצחני במקום.

"אני מזועזע מההרס בחומש ביום שישי. שרים בממשלה הבטיחו לי שיהרסו רק דברים שנבנו אחרי הרצח, שזו גם איוולת, אבל פינו דברים שנבנו קודם. את בית המחבלים עדיין לא הרסו אבל בחומש הרסו. בער להם להרוס. ואת זה עושה ממשלת ישראל. זה פרס לטרור", אמר הרב לעיתונאי יאיר שרקי.

כוחות גדולים נזכיר הרסו בתי משפחות ואת הפנימייה של תלמידי ישיבת חומש, זאת פחות מ-24 שעות לאחר שעלו לחומש למעלה מ 15,000 בני אדם יחד עם משפחת הנרצח בפיגוע - יהודה דימנטמן הי"ד, בדרישה להסדיר את ישיבת חומש ובוודאי לא להרוס אותה.

בתוך כך שיירת רכבים נחסמה הערב (מוצ"ש) בדרכה ליישוב חומש במחסום גנות, הסמוך ליישוב שבי שומרון. מאות הנחסמים ירדו מהרכבים והם צועדים בשעה זו ברגל לעבר היישוב חומש.

השיירה עשתה דרכה לאירוע מלווה מלכה ביישוב חומש בהשתתפות הרבנים הרב דוד דודקביץ' רב היישוב יצהר, הרב אהרון כהן רב היישוב יקיר והרב אליעזר קשתיאל ראש הישיבה לבוגרי צבא ביישוב עלי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי שומרון תקף בחריפות את שר הביטחון בני גנץ, "תלמידי ישיבת חומש מקבלים יחס גרוע משנותנים לאויבים", אומר דגן, "גם במלחמת יום הכיפורים, כשמטרת הארמיה השלישית הייתה להשמיד את מדינת ישראל היא אפשר מעבר מים לנצורים. מקבלי ההחלטות במקרה הזה איבדו את הצפון ואת המצפן".

עוד הוא אומר "אם לא די בהרס מבנים הבוקר כעת מונעת הממשלה, צורך קיומי בסיסי כמו מים. במשך 16 שנים שבהם הישיבה קיימת, לא נשמע כדבר הזה".