אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאלצילום: קובי ויצמן

שרי הממשלה יתבקשו היום (ראשון) בישיבתם השבועית לאשר תיקון להחלטת ממשלה קודמת שייעדה תקציב מיוחד לתמיכה באוניברסיטת אריאל ולהמיר אותו לתמיכה כללית במוסדות להשכלה גבוהה, כך מפרסם אתר 'ישראל היום'.

בסדר היום של הישיבה צויין כי "ב-24 באוקטובר 2021 קיבלה הממשלה החלטה המתקנת, בין היתר, את הנספח להחלטה, כאשר במסגרת זו עודכנו העניינים והסכומים הנובעים מהסכמים קואליציוניים שהתקבלו מיום קבלת ההחלטה ועד למועד תיקונה, ונקבע כי יוקצה סכום בגובה 70 מיליון שקלים בשנים 2022-2021 עבור אוניברסיטת אריאל".

"לאור החלטת הממשלה 666 בדבר הקמת הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) לעניין ייעוד כספים על בסיס הסכמים פוליטיים תקציביים לגופים מסוימים, ולאחר תהליך מקצועי שבוצע על ידי משרד החינוך לבחינת התאמת השימושים המיועדים של התקציבים האמורים למבנה התקציב, מוצע לתקן את הנספח להחלטה כך שפירוט הייעוד יקבע 'תמיכה במוסדות להשכלה גבוהה' והתקציב יוקצה בהתאם להחלטות ות"ת וכלליה", נאמר בסדר היום.

על פי ההצעה לתיקון ההחלטה, התקצוב המדובר יוקצה באופן כללי לות"ת ולא יהיה בלעדי לאוניברסיטת אריאל, כאשר הנימוק הוא משפטי.

"לא ניתן ליישם את ההחלטה לאור החלטת הממשלה להסמיך את הות"ת באופן בלעדי לתקצב את מערכת ההשכלה הגבוהה", צוין בחוות דעת שצורפה לסדר היום של ישיבת הממשלה. "לפיכך מוצע להקצות את התקציב האמור כתמיכה במוסדות להשכלה גבוהה. התקציב יוקצה עבור תוספת מכסות סטודנטים, בהתאם להחלטות ות"ת".

היועצת המשפטית של משרד החינוך, אילת מלקמן, הבהירה במסמך כי "אין ליעד מחדש את הכספים לפי בקשת הגורם הפוליטי שעמו נכרת ההסכם הפוליטי, שלא ניתן ליישם".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר: "מדובר בפייק ניוז. תקווה חדשה הביאה לאישור תקצוב של 50 מיליון ש"ח בשנה עבור אוניברסיטת אריאל לאחר שנים של הזנחת הענין מצד ממשלות קודמות. התוספת התקציבית שאושרה היא הצלחה והיא באה רק בעקבות דרישתנו".

"החוק לא מאפשר תקצוב ישיר למוסד אקדמי ספציפי, ועל כן הוחלט על תקצוב רוחבי של 70 מליון שח, ש-50 מליון מהם יוקצו לטובת אוניברסיטת אריאל, והשאר למוסדות אקדמיים נוספים", אמרו במפלגה.