הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוקה תדון מחר (שני) ביוזמת ח"כ אורי מקלב בקריאתו של נציב קבילות השופטים השופט לשעבר אורי שהם להשהות את הראשון לציון הרב יצחק יוסף, וזאת, על רקע התבטאויותיו נגד רפורמת הכשרות והגיור של שר הדתות מתן כהנא.

לקראת הדיון נציגי ארגוני הרפורמים שיגרו היום מכתב פומבי אל חברי ועדת החוקה בו קראו ליישם את עתירתם לבית המשפט לפיה יש להעמיד לדין משמעתי את הראשון לציון ואף לשקול את הדחתו.

במכתבם טענו ארגוני הרפורמים כי דברי הרב יוסף הינם "חמורות, בלתי ראויות ובלתי הולמות, בכללן התבטאויות גזעניות, פוגעניות, מבזות ובעלות גוון פוליטי, ואף התבטאויות החותרות תחת שלטון החוק", כתבו.

"לאור הימנעותם הנמשכת של השרים לשרותי דת, בכללם השר הנוכחי, מיישום המלצות הנציב בעניינו של הרב יוסף, הגישה התנועה הרפורמית יחד עם ארגון מורשתנו בחודש יולי 2021 עתירה לבג"ץ בה התבקש בית המשפט להורות לשר לשירותי דת להעמיד את הרב יוסף לדין משמעתי ולכנס את הוועדה לבחירת דיינים על מנת לשקול את המשך כהונתו של הרב יוסף כדיין", כתבו במכתב שנשלח לחברי הכנסת.

כזכור, ח"כ אורי מקלב נאבק בשבוע האחרון לזמן את נציב קבילות השופטים השופט לדיון בועדת החוקה - בשל קריאתו להדחת הרב הראשי.

שרת הפנים שייצגה את עמדת הממשלה בדיון בכנסת שעסק בכך, אמרה כי אין מניעה לזמן את השופט לשעבר אורי שהם נציב קבילות השופטים לדיון בוועדה. "הוא חלק מהרשות המבצעת ואין מניעה לזמנו לכנסת", אמרה.

בסיום הדיון מליאת הכנסת הורתה לוועדת הכנסת לקיים דיון ולקבוע נהלים לפקידים שאינם מגיעים לדיוני הכנסת.