ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם מהליכוד, שנועדה להגביל את המימון העצמי של נבחרי הציבור. החוק יעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת ואז יקודם על ידי צוות קואליציוני.

על פי הצעת החוק, נבחר הציבור ומשפחתו יוכלו לגייס תרומות עד 100 אלף שקלים בלבד בשנה לצורך קמפיין פוליטי. הצעת החוק של אמסלם נועדה לפגוע בברקת, שכידוע מכוון לראשות מפלגת הליכוד, לכן תמיכה בו בקרב חברי הליכוד צפויה להעלות את המתח בין חבריה.

חבר הכנסת ניר ברקת הגיב לאישור החוק בוועדת השרים ואמר: ''הם מפחדים, מפחדים, והם יודעים למה. חבורת עסקנים שחברו יחד כדי לנסות לעצור אותי. אני לא מתרגש מקומבינות כאלו, כי בניגוד לאותם עסקנים אני עובד בשבילכם. אוהב אתכם''.

שר המשפטים גדעון סער אמר בוועדה: "אני תומך בעקרון של שוויון הזדמנויות בפוליטיקה ואי מתן יתרונות לבעלי הון. לא ברור אם המצב הנוכחי מאפשר לאדם שהפרוטה מצויה בכיסו יתרון אדיר בחיים הפוליטיים על אדם שהוא לא בעל הון, ואני חושב שזאת מציאות שצריך להתמודד איתה".

לפי הדיווח בחדשות 13, השרה תמנו-שטה התנגדה לחוק ואמרה: "כמדינה, כמה אנחנו יכולים להתערב בפעילות של אדם עם כספו? מדובר בחוק פרסונלי". השרה זנדברג השיבה לה: "רק אנחנו ממפלגות דמוקרטיות". תמנו-שטה הגיבה בחזרה: "המפלגה שלנו לא פחות דמוקרטית". אז התערב שר המשפטים סער ועקץ את לפיד ויש עתיד: "ביש עתיד היו בחירות, פשוט אף אחד לא התמודד בהן".