הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: אסתי דזיובוב/TPS

לשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מגיבה לראשונה לפרשת הסופר חיים ולדר ששלח יד בנפשו, לאחר שהרב לאו הגיע לנחם את בני משפחתו האבלים.

"עמדתו הנחרצת של הרב הראשי הייתה ותהיה כי אין לעבור לסדר היום על כל הטרדה או פגיעה. מעשים אלו יש לשרש ולעקור מכל. בכל מקרה שיש בו סרך של מעשה מגונה או הטרדה חובה להתלונן בפני הרשויות האמונות על דברים אלו ולא להסתיר", אמרו בסביבתו של הרב הראשי.

עוד הוסיפו: "גם בתפקידו כנשיא בית הדין הגדול הרב מודע למצוקות אלו ופועל לשרשם. דברים אלו נאמרו בכנסים רבים שעסקו בנושא והרב ימשיך ויחזור על כך בכל הזדמנות. ליבו של הרב נתון לכל מי שנפגע או נפגעה ויעשה הכל בכדי לסייע בעדם".

עיתונאי כאן חדשות, עקיבא נוביק, תקף את הרב בטוויטר בעקבות ניחום האבלים אצל משפחת ולדר.

נוביק שיתף את התמונה בטוויטר וכתב: "הרב לאו לא אמר מילה על המעשים של ולדר, או על החשיבות בהגנה על קורבנות. הוא התחיל את הכהונה כרב ראשי עם אינספור הבטחות ומילים יפות, ומסיים אותה בשורה אחת עם גדולי הרשעים שמטייחים את פרשת ולדר".

"אין שום טענה למשפחת ולדר, שעוברת גהינום לא באשמתה. הטענה היא לרב ראשי שאין לו דעה בסוגיה כזאת חשובה, מונע מקורבנות עתידיים את ההגנה שבכוחו לספק להם, ומסייע בעקיפין להלבנת האיש".

בניהו יום טוב: כך התפכחתי מחיים ולדר