הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: ערוץ 7

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מחזק היום (שישי) את רבה של צפת הרב שמואל אליהו על רקע פרשת חיים ולדר.

"בסיומו של שבוע מטלטל לכולנו, אני מבקש להצדיע לרב שמואל אליהו ולשלוח לו חיזוק גדול. מגדלור של מנהיגות רבנית, מבער את הרע ללא מורא, באומץ לב מעורר השתאות, במקצועיות, ביסודיות, ובלקיחת אחריות. וגם היום הרב שמואל מעביר מסר ברור וחד משמעי שגם אני שותף לו: הנפגעים והנפגעות לא לבד!".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר הוסיפה "הקולות החשובים של רבני הציונות הדתית ובראשם הרב שמואל אליהו, הם תמיכה בלתי מתפשרת בנפגעים ובנפגעות וצעד חשוב מאוד במאבק נגד תופעות אלו".

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייחס השבוע בריאיון שהעניק לאסתי פרז ברשת ב’, למותו של הסופר ואיש החינוך חיים ולדר ז”ל, שנמצא ללא רוח חיים לצד קבר בנו, בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הרב אליהו שריכז את העדויות הקשות נגד הסופר אמר "הוא לא יגיע בכלל לשמיים, אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים. ההתאבדות הייתה צפויה, בניסיון להשתיק את הקורבנות הוא איים להתאבד".

"החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח. צריך להסתכל גם כעת על הקורבנות. לא עליו. אני ראיתי את הצלקת הנוראה שהוא הותיר אצל אותם ילדים".

"זה ברור שלא נעים שמישהו מתאבד, וזה כואב ואנחנו בני אדם. אבל באותו רגע אמרתי – ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה. העולם נהיה יותר טהור, זה נשמע קצת לא אנושי לחשוב ככה, מי שראה בעיניים את הנערות והגברים שנפגעו, לא יכול שלא לחשוב עליהם. אני מכיר אותם וראיתי אותם וראיתי את הצלקת הנוראה שהוא עשה להם בנשמה. אי אפשר שלא לנקום את נקמתם".