בני גנץ
בני גנץצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ צפוי לקדם בשבועות הקרובים שלושה חוקים, שנועדו לגבש את הזהות הלאומית בישראל, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

מדובר בחוק השוויון, חוק יסוד מגילת העצמאות ורפורמת השירות. על פי גנץ, העברת החוקים הללו תשלים את חוק הלאום שעורר סערה ציבורית כשחוקק בשנת 2018, ותבטל את הצורך לתקנו.

חוקים אלו עשויים לגרום לוויכוחים בתוך הקואליציה המסוכסכת בלאו הכי, שכן ידוע כי שרת הפנים איילת שקד וחברים נוספים בימינה חוששים מהגדלת מרחב התמרון של בג"ץ, בכל הקשור לסוגיות של זהות וזכויות לאומיות.

הצעת חוק השוויון, שאמור לעגן את הזכות לשוויון ולקבוע איסור אפליה, עלתה לפני שלושה שבועות לוועדת השרים לחקיקה, ושם הוחלט לספק לשרים דחייה של חודש במטרה להגיע להסכמות.

נוסח החוק, שהוגש על ידי ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), קובע: "כל אזרח שווה בפני החוק; ואין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע, מין, נטייה מינית, מעמד אישי, ארץ מוצא, גיל או מוגבלות".

כעת, לקראת סיום תקופת הדחייה, גורם בכחול לבן אומר: "שוב אנחנו נתקלים בהתנגדות של איילת שקד בלבד. כל שאר מפלגות הקואליציה וחבריה מסכימים לקדם את החוק, גם מימין וגם משמאל".

הגורמים הוסיפו כי הם "בטוחים שניתן למצוא נוסח שגם השרה יכולה לחיות איתו בשלום".