הרב אליעזר ולדמן זצ"ל
הרב אליעזר ולדמן זצ"לצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באחד מן הימים בקרית ארבע, לפני מספר שנים, פגשתי את הרב ולדמן זצ"ל ביציאה מן הסופר, הצעתי את עזרתי, לא הכרתי אותו עדיין. המפגש הראשון הזה נחרט בזכרוני. לאחר שצעדנו יחד הוא פנה אליי וביקש להכיר אותי יותר, לדעת מי אני.

לרב ולדמן הייתה סגולה מיוחדת של ראיית כל האנשים, ליבו היה מלא אהבה לכולם. החוט המקשר אל האבות הביא אותי ואת משפחתי לעיר האבות. זכיתי לראות ברב כאב רוחני, כמו רבים אחרים שלהם הרב העניק את התחושה הזו.

למרות הלו"ז הצפוף והעמוס של הרב הוא מצא זמן לפגישות עם כל אחד. כשסיפרתי לרב את סיפור העלייה המשפחתי שלנו מאתיופיה, את הדרך הניסית שעברנו, את התלאות הקשות במדבר סודן ואת האבידות הקשות שחווינו, וביניהם ספר תורה של ביתא ישראל, ליבו של הרב כאב.

לאחר שנים מהעלייה, בחסדי שמים זכינו לכתוב ספר תורה חדש ולהכניסו כאן בארץ ישראל לבית הכנסת. ראיתי כיצד הדבר ממלא את הרב בשמחה, הרב שמח לראות את עם ישראל מגשים את חלומו. זכינו והרב הגיע להשתתף ואף לשאת דברים, בהשקעה רבה למרות גילו המבוגר, בהכנסת ספר התורה בקרית מלאכי.

הרב היה איש של ארץ ישראל- אור להתיישבות היהודית ותורת ישראל בארץ ישראל . הרב היה איש חזון הנביאים והתגשמות נס קיבוץ הגלויות של חזרת העם לארצו.

הרב ידע לראות ולהראות את האור שבכל אחד ולהיות לו כאב.

תנחומיי למשפחה האצילית לבית רבנו עטרת ראשנו רבי אליעזר ולדמן זצ"ל.