נמר
נמרצילום: איסטוק

רילו, נמר שלג בן 11, מת לאחר שנדבק בקורונה. הנהלת גן החיות בעיר בלומינגטון במדינת אילינוי, הודיעה בפוסט שפרסמה בדף האינסטגרם של גן החיות, על מותו של נמר השלג הנדיר לאחר שחלה מקורונה שהובילה גם לדלקת ריאות ממנה לא הצליח להתאושש.

"רילו, נמר שלג בן 11, מת בגן החיות של מילר פארק לאחר שנאבק בדלקת ריאות שנגרמה על ידי נגיף הקורונה. רילו הגיע לגן החיות של מילר פארק בשנת 2011 מגן החיות של אוקלהומה סיטי. במהלך שהותו כאן הוא הוליד שבעה צאצאים חיים שהם כעת חלק מתוכנית הישרדות המינים. הוא הפך את גן החיות מילר פארק לאחד המוסדות המובילים בעולם בייצור גורי נמר שלג. האורחים וצוות גן החיות יתגעגעו ליופי והאישיות של רילו, אבל הוא לא יישכח", נכתב בהודעה גן החיות.

על פי קרן חיות הבר העולמית מונה אוכלוסיית נמרי השלג כיום בין 4,000 עד 6,500 נמרים ברחבי העולם, כאשר האיומים העיקריים להכחדתם הם ציד, משבר האקלים ואובדן מקומות גידול.

עד היום ידוע על מקרים נדירים בלבד בהם מתו בעלי חיים כתוצאה מהידבקות בקורונה. בחודש דצמבר האחרון מתו שלושה נמרי שלג בגן החיות בנברסקה כתוצאה מהידבקות בקורונה.

מספר גני חיות בארה"ב הודיעו כי יתחילו לחסן את בעלי החיים נגד הנגיף. לפי נתונים שפרסם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, מרבית בעלי החיים שנדבקו בקורונה קיבלו את הנגיף כתוצאה מקשר עם בני אדם, כולל מטפלים או מבקרים.

המרכז האמריקאי הזהיר כי זנים מסויימים של בעלי חיים, בהם חתולים, כלבים וחמוסים, נמצאים בסכנה גדולה יותר להידבקות בקורונה עקב הקשר הקרוב שלהם לבני האדם.