גיור
גיורצילום: פלאש 90

במהלך הדיון בכנסת סביב רפורמת הגיור התייחס השר חאמד עמאר למשרטטי רפורמת הגיור וסיפר כי בעדה הדרוזית לא ניתן "להתגייר".

"דרוזי זה מי שנולד דרוזי. אצלכם היהודים אתם יכולים להתגייר. אצלנו אין דבר כזה", אמר לשאלת הנואם ח"כ אורי מקלב.

במהלך נאומו תקף ח"כ מקלב בחריפות את שר הדתות מתן כהנא. "שר הדתות כהנא מעיד על עצמו כאן במליאת הכנסת כי הוא 'אדם דתי וחשובה לו המסורת' אך עושה דברים הפוכים ממסורת ישראל".

"הפשרות הללו שאתה שר הדתות רוצה להביא לנו הם הרס הדת, פרעה רצה לעשות פשרות, ביקש לשחרר רק את הגברים, משה רבינו היה מסכים לפשרות הללו לא היינו אומה, ואתה שר הדתות רוצה להביא פשרות בהלכה?

"הבאתם ועדת רבנים שיקבעו את הסטנדרטים של הכשרות, אלו לא נהלים טכניים אלא אלו רבנים שלא מוכנים לקבל את סמכותה של הרבנות הראשית, כאלה שלא יתאים להם שמסעדה הפותחת בשבת לא תקבל כשרות, זה הכשרות שאתה רוצה?' אמר מקלב.

בדבריו פנה לשר כהנא ותהה בפניו: "על מה בדיוק אתה מתהדר כי פתחת לתחרות?, את כשרות המזון? הכנסת גופים כלכליים לתוך מערך הכשרות הלאומי, לרבנים עוד היה יראת שמיים אבל כעת הכל יהיה שיקולים כלכליים. אם אין גורם הרתעה איך תהיה כשרות? אחד מסיר את הכשרות יבוא אחר ויתן כשרות. אתה אומר 'אני איש תורה' אבל את התורה צריך לקיים!. כמה מביך היה לראות כי הבאת את חוק הכשרות לאישור ועדה שיושבת הראש שלה מתגאה כי היא מבלה בחנויות לממכר נבלות וטריפות ואף מזלזלת בכשרות, בשביל לחוקק את חוק הכשרות צריך להאמין בזה".