אביו ואחותו של אלי קיי, מחוץ לאולם בית המשפט
אביו ואחותו של אלי קיי, מחוץ לאולם בית המשפטצילום: ערוץ 7

בבית המשפט העליון התקיים הבוקר (שלישי) בדיון בעתירה שהגישה משפחת המחבל פהדי אבו שחידם שרצח את אלי קיי הי"ד, נגד הריסת ביתו. אביו של אלי ואחותו הגיעו להשתתף בדיון.

בדיון טענה נדיה דקה, עורכת הדין של משפחת המחבל: "נשאלת השאלה אם נקיטה באקט אלים כל כך לא תעורר השראה לבצע פיגועים נוספים".

בנוסף מתחה עורכת הדין ביקורת על כך שניתנה אפשרות לעורך הדין של משפחת הנרצח לדבר: "השפעת דעת הקהל מזהמת את ההליך".

עו"ד עופר ליפשיץ המייצג את משפחת קיי אמר לשופטים בתגובה: "יש דרך למנוע הריסת בית, פשוט לא לרצוח. ידע כל מחבל שאם הוא רוצח - ביתו יהרס. כאשר רוצח ידע שאם הוא נוטל חיים של אדם אחר יהיה משמעותו שביתו של משפחתו ייהרס, הוא יחשוב פעמיים".

"לטענה על דעת הקהל אני עונה, שמשפחת הנרצח לא פה כדי לתבוע את יגונם אלא כדי למנוע את הרצח הבא וזו מטרת ההרתעה. אנחנו פה היא כדי שרוצח ישקול פעמיים האם ברצח שלו הוא מביא גם להריסת בית משפחתו".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, אמר כי "בושה וחרפה שבבית המשפט מעיזה עורכת הדין קרובת משפחתו של הרוצח ואליד דקה, ממומנת בידי ארגון השמאל הקיצוני המוקד להגנת הפרט, לאיים ולרמוז שאם הבית ייהרס יהיו פיגועים נוספים".

"אין מקום לרחמים ואין מקום להמתנה ולדיונים מתארכים. שעה לאחר הפיגוע יש להרוס את בית המחבל. נמשיך במאבק כדי שבתי מחבלים ייהרסו כמה שיותר מהר כדי לחזק את ההרתעה", הוסיף פלג.

במקביל, חברי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, ביניהם שמעון גולובנציץ אביו של סג"מ דוד גולובנציץ הי"ד, דן לנדאו אביה של מיכל סלומון שבעלה אלעד הי"ד נרצח בפיגוע בחלמיש, הרצל חגאג אביה של סגן שיר חגאג הי"ד בועז קוקיא אביו של החייל רון קוקיא הי"ד, הגיעו הבוקר לבית משפט העליון בירושלים לדיון בהריסת ביתו של המחבל אליהו קיי. בועז קוקיא מראשי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור אמר בפתח הדיון: "באנו הנה היום לתמוך במשפחתו של אליהו קיי הי"ד בדיון של הריסת הבית של המחבל הנתעב. לעמדתנו לבג"ץ אין סמכות להתערב בהחלטה ואין זה עניינו. הריסת הבית היא חלק מחבילת הרתעה שהפורום שלנו מקדם כדי להילחם בטרור ולהציל את הנפגע הבא. אנחנו קוראים למדינת ישראל להפעיל את כל האמצעים הרבים העומדים לרשותה נגד הטרוריסטים ובכל למנוע את הפיגוע הבא".