המחלקה לחקירות שוטרים
המחלקה לחקירות שוטריםצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אוריאן בן כליפא, שוטרת מג"ב, בגין תקיפה של צעירה, תושבת העיר העתיקה, לפני כחודשיים בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שלי ערן, לפני כחודשיים הוצבה הנאשמת באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. המתלוננת ואחיה ביקשו מהנאשמת לעבור את החסימה והנאשמת סירבה לכך. בשלב מסוים הנאשמת דחפה את המתלוננת אחורנית, המתלוננת ביקשה שלא תעשה כך והנאשמת דחפה אותה פעם נוספת.

בהמשך, לאחר שאחיה של המתלוננת ניסה להתערב הנאשמת תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו. בשלב זה, תפסה הנאשמת את המתלוננת, משכה והסירה ממנה את החיג'אב אשר עטתה על ראשה.

לטענת המתלוננת, הנאשמת משכה בשערותיה, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה. בהמשך לכך, הנאשמת הובילה את המתלוננת אל תחנת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה.

בתחנת המשטרה הנאשמת הושיבה את המתלוננת בחוזקה על הכיסא, נעמדה מולה והורתה לשוטר שהיה עמה לנעול את הדלת. הנאשמת חנקה את המתלוננת בצווארה וטלטלה אותה מספר פעמים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת כי תפסיק.

עוד נטען בכתב האישום כי לאחר מכן הנאשמת אזקה את המתלוננת וליוותה אותה לניידת המשטרה. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה.

בדו"ח הפעולה ובהודעה שמסרה במשטרה כתבה הנאשמת בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה. בעקבות כך, המתלוננת נעצרה למשך לילה בתחנת המשטרה ונחקרה באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט.