בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתקופת הממשלה הקודמת, בחודש תמוז תש"פ (יולי 2020), הופסקו עבודות הנטיעה של קק"ל לשבוע ואז עברו מיד לנטיעות בשטח מזרחי כמה מאות דונם מהשטח שבו הורה עמיר פרץ להפסיק.

בהמשך עברו לטעת באזור מולדה, משם עברו מיד למזרח תל שבע בנחל יתיר ובהמשך לואדי נעם.

במקביל, בחודש יוני עברו לצפון רהט בשטח של שבטי זיאדנה ואל הוזייל. בסך הכל בוצעה עבודת נטיעות רציפה בכל השנה וחצי האחרונות בקצב נטיעות של 4,000 דונם בשנה.

אפשר לבקר את ההחלטה של נתניהו להפקיר את תיק הנגב בידיו של עמיר פרץ ואת ההחלטה להיכנע לקומבינות והאינטרסים הפוליטיים שלו בנגב ולעצור לכמה שבועות את הנטיעות באזור אום בטין, אבל עובדתית הנטיעות במרחב נמשכו כל העת.

בהחלטה המבישה שהתקבלה היום במסגרת הכניעה לשלוחת חמאס בישראל הוקפאו לחלוטין כל העבודות הנטיעה לשמירה על הקרקע בכל הנגב עד שיתנהל מו"מ עם מנסור עבאס ויגיעו להסכמות איפה נוטעים ובאלו תנאים.

במקביל עבאס דורש לקדם את מה שהוא מגדיר "הסדר כולל לבעיית הבדואים בדרום" כשהדרישה שלו כוללת הסדרה במקום של כלל הבדואים על כל תביעות הבעלות שלהם.

וזה יהיה אסון לנגב היהודי והציוני ויקבע את השתלטות הבדואים בכל המרחב כשלכולם ברור שזו רק תהיה יריית הפתיחה להמשך ההשתלטות שלהם על עוד ועוד שטחים במרחב.

הממשלה הזו מסוכנת לחזון הציוני וצריך להחליף אותה כמה שיותר מהר.