יהודים בהר הבית. ארכיון
יהודים בהר הבית. ארכיוןצילום: מטה ארגוני המקדש

מדריכים של תנועת "בידינו למען הר הבית" טוענים להתנכלויות ליהודים שעלו להר הבית היום (חמישי).

לדבריהם, "זמן קצר לפני כניסת יהודים להר הבית בשעת הצהריים, רוססו כתובות בשבח המחבל פאדי אבו שח'ידם,וזכוכיות פוזרו בנתיב ההליכה של יהודים בהר. העולים היהודים בהובלת המדריך הבית" רועי זאגא הבחינו בכתובות אשר לא היו במקומן בשעות הבוקר".

"הזכוכיות פוזרו בנתיב ההליכה של יהודים בהר הבית הידוע לכל, בחלק המזרחי, לאור יום, מבלי שבמשטרה הבחינו בכך או עצרו זאת. כך גם כתובות התמיכה במחבל, שרוססו בדיוק בנקודה בה עומדים יהודים ועוצרים בזמן עלייתם להר הבית. הדבר שערורייתי במיוחד לאור העובדה כי הר הבית מרושת במצלמות וכי המשימה העיקרית של המשטרה בו היא אבטחת העולים היהודים להר הבית", אמרו בתנועה.

נושא פיזור הזכוכיות אף עלה במכתב אותו שלחו בארגון "בידינו" למפקד המחוז עוד בחודש ספטמבר 2020, אז השיבו במשטרה כי "השוטרים הונחו לתת את דעתם לנושא", וכן ינקטו בפעולות לאיתור מפזרי הזכוכיות.

מחדל אבטחתי נוסף התרחש הבוקר, כאשר אדם ערבי שזהותו אינה ברורה הגיע לאיזור המזרחי בהר הבית והתיישב מטרים ספורים סמוך לקבוצת היהודים עולי הר הבית ונשאר שם מספר דקות ללא הפרעה. למרות טבעת היקפית שלטענת המשטרה נועדה לאבטח את עולי הר הבית, השוטרים כלל לא שמו לב להגעת האדם והצטרפותו בסמוך לקבוצת היהודים עד שמספר עולים תהו בפניהם מיהו אותו אדם.

רק לאחר שהוסבה תשומת לבם, השוטרים ניגשו לאדם שהתברר כערבי שטען בפניהם שזכותו להיות בכל מקום בהר הבית. לבסוף הוא עזב את המקום לאחר ויכוחים ודיונים.

בתנועה אמרו כי "המקרה מוכיח שוב - שטבעת החנק על יהודים דתיים בהר הבית לא נועדה לאבטח אותם אלא לפקח עליהם, וכי שמירה היקפית ואזורית מתבקשת בהר הבית בהקדם האפשרי, במקום ליווי ופיקוח שנועד לזרז את עליות היהודים, למנוע מהם להתפלל או להתהלך בחופשיות בהר".