אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

אלמונים פרצו לבית הכנסת "החדש" בתל אביב, בזזו את ספרי הקודש וגנבו ספרי תורה.

דוד דוידיאן, דור שלישי למתפללי בית הכנסת, סיפר לגלי צה''ל: "חמישה ספרי תורה נגנבו, כאשר עלות של ספר תורה אחד נע סביב 100 ל-150 אלף שקלים. אבל זה רק חלק מהזוועה - המראות שם נראות כמו משהו שבני העם היהודי רוצים לשכוח".

בית הכנסת "החדש" שבשכונת אבו כביר אובטח בימים האחרונים על ידי העירייה בשל עבודות לפינויו, ונגנבו ממנו ספרי תורה ותשמישי קדושה בעלות של מאות אלפי שקלים. מהעירייה נמסר בתגובה כי הוגשה תלונה בנושא במשטרה, "אשר חוקרת גם את השומרים".

בית הכנסת משמר את יוצאי העדה הפרסית והוא עומד בפני פינוי 64 שנים לאחר הקמתו, לטובת פארק שעתיד לקום בשכונה.

בעקבות הפגיעה בבית הכנסת, חבר הכנסת משה ארבל מסיעת ש"ס פנה לעיריית תל אביב יפו בבקשה שיבחנו מחדש את ההחלטה לפנות את המקום. ארבל כתב כי גודלו של בית הכנסת הינו קטן, בקושי 70 מ"ר, אך משמש עשרות מתפללים ביום יום בקביעות. לדבריו של ח"כ ארבל ייתכן שמקבלי ההחלטות לא נתנו דעתם לעומק המשבר והכאב שיגרום פינוי בית הכנסת והפסקת פעילותו למתפללים ולקהילה ונושא הפינוי לא קיבל את תשומת הלב והמחשבה הראויה לבית כנסת קדוש.

ח"כ ארבל: "קהילת המתפללים אמרו כי כבר עתה יש תורם המוכן לשקם את בית הכנסת בעלות של 150 אלף ש"ח למען הציבור. אין לי ספק שבחינה מעמיקה, בלב פתוח ובנפש חפצה מצדך ומצד העירייה תוביל למסקנה דומה. אודה לך על טיפולך האישי בבדיקת הנושא והותרת בית הכנסת על כנו".