ראש עיריית ירושלים משה ליאון
ראש עיריית ירושלים משה ליאוןערוץ 7

דליפת גז שאירעה אתמול (ראשון) בשעות הבוקר בשכונת הבוכרים בירושלים קטעה את שגרת יומם של כשלושים משפחות תושבי המקום.

התקלה שהתברר כמורכבת לטיפול, אינה שייכת כלל לתחום אחריותה של עיריית ירושלים.

בכל זאת, הורה ראש העיר משה ליאון לצוותי העירייה להתערב, וביקש לפקח אישית על הטיפול בתושבי השכונה. "בשום אופן לא נאפשר הפקרה של תושבי ירושלים, בוודאי שלא בימים קרים כאלו שכולם צריכים לשבת בבית", אמר ראש העיר.

בשעות הראשונות היה נראה כי הנה תיכף והתקלה באה אל פתרונה. עד אז, הורה ראש העיר ליאון למנהל הקהילתי בוכרים לפתוח את שעריו במתן מענה ראשוני לתושבי וילדי השכונה.

"אל המקום הובאו ארוחות, פיצות, שמיכות חמות וציוד רב. בנוסף, תוגברה המשחקייה המקומית כדי לאפשר לילדים שעות הנאה ושעשוע, בזמן שהמבוגרים מנסים להתארגן ולסדר את עצמם, עד לסיום התקלה והוראת כוחות הביטחון שאפשר לחזור למקום", סיפרו בסביבת ראש העיר.

בשעות אחר הצהריים התברר שהתקלה רחוקה מלהיפתר. בשל כך הורה ראש העיר ליאון לראש מנהל הרווחה גיל ריבוש להוציא מידית מהשכונה את כל שלושים המשפחות ולשכן אותן במלון בעיר, עד לסילוק המפגע.

תושבי השכונה הודו לראש העיר משה ליאון, לצוות העירייה ולאנשי המנהל הקהילתי בוכרים על הטיפול המסור והרציף, לאורך כך שעות היום.

"שמחנו לראות שלמרות שהתקלה איננה באחריותה של העירייה, ראש העיר ואנשיו לקחו אותה על כתפיהם וטיפלו בכל הנדרש" אמרו התושבים.