"אצילות של אדם שלא רצה למען עצמו כלום". הרב אליעזר ולדמן זצ"ל
"אצילות של אדם שלא רצה למען עצמו כלום". הרב אליעזר ולדמן זצ"לצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במלאת השלושים לפטירתו של נשיא ישיבת ההסדר ניר בקרית ארבע, עורכת הישיבה אזכרה ויום עיון לזכרו ולעילוי נשמתו. יום העיון יפתח באמירת תהילים על קברו של הרב בבית העלמין העתיק בחברון.

במהלך יום העיון יוצג לציבור ספרו החדש של הרב, 'וישלחהו מעמק חברון', ספר עליו עמל הרב בחייו ואף זכה לראות את הדפסתו, אך בין הדפסת הספר לכריכתו נפטר הרב ולא זכה לראות את צאתו לאור. כעת מקדישים בישיבה את הוצאת הספר לעילוי נשמתו של הרב.

"זכינו לסיים את הדפסת הספר 'וישלחהו מעמק חברון' של מו"ר הרב אליעזר ולדמן זצ"ל על פרשת השבוע בספרים ויקרא - במדבר – דברים", אמר מנכ"ל הישיבה מיכאל דוכן. "בין הדפסת הספר לכריכתו נתעלתה נשמתו של מו"ר ראש הישיבה הרב אליעזר ולדמן זצ"ל ישיבה של מעלה, בהזדככות וקדושה עליונה. לאחר הסתלקותו של רבנו זצ"ל אנו מרגישים חובה להמשיך ולהפיץ את תורתו ברבים ותהי זו נחמה פורתא למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי זכרו בבניין התורה העם והארץ ננוחם".

אל יום העיון במלאת שלושים לרב ולדמן הוזמנו בכירי הרבנים. ראשון הדוברים יהיה הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. אחריו יעלו להספיד יו"ר מועצת ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד, ראש הישיבה לשעבר הרב דב ליאור, חתנו של הרב ולדמן הרב מנחם נויברגר ובנו של הרב וראש הישיבה, הרב נעם ולדמן.

מעמק חברון של הרב אליעזר ולדמן
מעמק חברון של הרב אליעזר ולדמןצילום: דוברות

הרב נעם ולדמן: "שלושים יום עברו מאז הסתלק מאתנו אבי מורי זצ"ל ואנו מרגישים חלל גדול שנפער מחסרון תורתו שהאירה את דרכנו בכל הסיבוכים. ולכן אנו מרגישים הכרח להמשיך ולהאיר את תורתו בהפצת ספריו. שיהיו שפתותיו דובבות בקבר ויהיה מליץ יושר על כל ישראל".