הרב הרפורמי בבית הכנסת 'בית ישראל' בטקסס, צ'רלי סיטרון-ווקר, שהיה בין ארבעת בני הערובה שהוחזקו על ידי חוטף מוסלמי, מסר היום (שני) הצהרה קצרה לגבי התקרית.

הוא ציין כי החוטף הגביר את איומיו ואף הפך להיות אלים יותר ככל ששעות ההתבצרות שלו עם בני הערובה נמשכו. "בשעה האחרונה של משבר בני הערובה שלנו, החמוש הפך להיות יותר ויותר לוחמני ומאיים".

סיטרון-ווקר סיפר כי בתחילת האירוע ניסה להשליך כסא לעבר החוטף ולהימלט עם הנוכחים האחרים, אבל הודה שלא היה ערוך לתגובה ראויה למקרה מסוג זה.

הוא ציין כי בזכות ההכשרה הבטיחותית שחברי הקהילה קיבלו בשנים האחרונות על רקע אירועי טרור בבת כנסת, הצליחו בני הערובה לשרוד את האירוע.

עם זאת ציין, "לא היינו מוכנים לתרחיש פעולה של בריחה ממקרה כזה שבו היינו מותירים את החוטף לבד ונמלטים מבית הכנסת".

נזכיר כי בשבת, לאחר שעות ארוכות שבהן היו נצורים עם החוטף בבית הכנסת, שוחררו בני הערובה שהוחזקו על ידי חמוש בבית הכנסת הרפורמי "בית ישראל" בעיר קוליוויל כשהם בחיים והחוטף חוסל.

החמוש שביצע את החטיפה נשמע מוקדם יותר כי הוא עורך שיחה טלפונית עם מפקד היחידה לחילוץ בני ערובה. בשידור מתוך בית הכנסת, במשך שעות מתחילת האירוע, ניתן היה לשמוע את החוטף מדבר בכעס ובלבול עם נציגי רשויות החוק. השידור הוסר מאז מהרשת.