אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במחאה
אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במחאהערוץ 7

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם אמש (א') על צו הריסה לביתו של המחבל שרצח יחד עם חברי חוליה נוספים את יהודה דימנטמן ז"ל סמוך לחומש בצפון השומרון.

הצו נמסר לבני משפחתו של המחבל מוחמד ג'ראדאת אשר התגורר בכפר סילת אלחארת'יה.

המחבל, ביצע יחד עם חברי חוליה נוספים פיגוע ירי באמצע החודש שעבר, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים.

הצו נחתם לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג"ץ כנגד הצו.

חומש
חומשצילום: ניר דבוש - דוברות שומרון

הדרג המדיני וראש הממשלה נפתלי בנט יאלצו להכריע בימים הקרובים בסוגיית ישיבת חומש. ההכרעה מגיעה לאור החלטת בג"צ אשר מחייבת את הדרג המדיני למסור את עמדתו בעתירת ארגוני השמאל הקיצוני יש דין ומספר פלסטינים בנושא המשך שהיית הישיבה בחומש.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אומר כי "כל אדם הגון במדינה הזו מימין ומשמאל מצפה מממשלת ישראל לא לתת פרס לטרור, ועוד פרס כזה גדול לאחר הרצח של יהודה דימנטמן, ולא להשלים את הנסיגה, את הגירוש, את ההתנתקות, מחומש. החלטה לפנות את חומש תהיה חרפה לאומית והשלמת הגירוש דבר שאפילו אריק שרון ואהוד אולמרט לא העזו לעשות.

"אחרי הרצח של יהודה דימנטמן אם זו תהיה תשובת המדינה זה יהיה פרס לטרור שעלול להעביר מסר איום ונורא בכל רחבי המדינה למחבלים מהרשות הפלסטינית שהטרור משתלם. על חומש והנגב הממשלה הזו תיפול", הוסיף דגן.

אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במחאה

ע"פ החלטת נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות, הדרג המדיני מחוייב להציג את עמדתו עד סוף חודש ינואר. לקראת החלטת הדרג המדיני פנו במשרד המשפטים לכלל הגורמים בסוגייה וביקשו את עמדתם. מדובר בהחלטה מדינית ראשונה בנושא נסיגה ביו"ש שממשלת בנט צפוייה להכריע בו.

נזכיר כי בממשלה ישנם מספר שרים אשר התבטאו כי לא יתמכו בפינוי הישיבה ביניהם השר אלקין, השרה שקד, השר הנדל, השר כהנא, וגורמים נוספים בקואליציה. השר זאב אלקין (תקווה חדשה) התנגד לפינוי חומש: "להמשך התוקף של חוק ההתנתקות בצפון השומרון אין שום משמעות, אם זה יובא להצבעה אתנגד לפינוי הישיבה", אמר לאחרונה.

גם השר יועז הנדל (תקווה חדשה) התנגד לפינוי הישיבה בחומש: "הישיבה בחומש קיימת שנים, ללא קשר למה צריך באזור, להוריד אותה אחרי פיגוע זו איוולת. אני בעד ההתיישבות, לא כתגובה לפיגוע אלא כאסטרטגיה, וודאי שאני נגד להוריד ישובים כתגובה לפיגוע".

השרה איילת שקד אמרה בראיון בשבת שעברה לעלון מצב הרוח כי "כעת צריך להיות ריאליים. עם ממשל ביידן אי אפשר להעביר את ביטול חוק התנתקות. אבל צריך להשאיר את הישיבה ולשמר את הסטטוס קוו. השטח באחריות שר הביטחון. אנחנו מולו בשיח כל הזמן שהישיבה תישאר. סה"כ מערכת היחסים ביני לבין גנץ תקינה ואנחנו עובדים טוב בשיתוף פעולה. לא מסכימים על הכל ויש ביננו פערים ויש חילוקי דעות אבל מצליחים לעבוד ביחד".