בחינת בגרות. ארכיון
בחינת בגרות. ארכיוןצילום: Roy Alima/Flash90

צוותי ההוראה, התלמידים וההורים זועמים וטוענים כי משרד החינוך ביטל את רוב ההקלות שניתנו לתלמידים מאז תחילת מגיפת הקורונה בשל הנזק הפדגוגי שגרמו הבידודים ואי קיום לימודים באופן סדיר, כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'.

במכתב ששלח למשרד החינוך יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, נכתב: "אנו שומעים מהמורים את ההבנה על כך שהשנה שעברה, שרובה הועברה דרך זום, הביאה לכך שכעת יושבים מולם תלמידים עם בסיס רעוע ו/או לא קיים והם אלה שייגשו לבגרות".

הוא הוסיף כי "במקום להקל על התלמידים השרויים במצוקה בשל הקורונה, מבטלים הקלות שכבר ניתנו ומתנהלים כאילו אין קורונה".

לדברי שיף, "השטח צועק לעזרה. אם לא יינתנו הקלות, תלמידי השנה השלישית של הקורונה יחוו התרסקות במועדי בחינות בגרות החורף והקיץ של שנת תשפ"ב.

מורה שמגישה לבגרות בתיכון במרכז הארץ סיפרה על מצוקת התלמידים. "המצב בשטח לא פשוט, מאוד קשה לתלמידים ללמוד, החלשים נושרים לנו מתחת לידיים. כבר שלושה שבועות שלא לומדים באופן סדיר. אסור לנו להתעלם ולהמשיך הלאה. צריך לצמצם חומר, להעניק תוספת זמן לכולם ולתת בחירה גדולה יותר. בעיניי להשאיר רק מספר מצומצם מאוד של בחינות חיצוניות השנה ואת כל השאר להעביר לבגרות פנימית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד יבדוק את הנושא על כל היבטיו כדי להבטיח את הצלחת התלמידים בבחינות הבגרות והוא יעדכן בהתאם".