השר יועז הנדל במליאה
השר יועז הנדל במליאהצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (ב׳) על ביטול הרישיון של חברת "אייס תקשורת חכמה" לאחר הליך מקביל כנגד החברה במשרד התקשורת ובבית המשפט.

נזכיר כי במהלך השנה וחצי האחרונות משרד התקשורת ניהל הליך פיקוח ואכיפה קפדני בעקבות מספר חריג של תלונות צרכנים על התנהלותה של חברת "אייס תקשורת חכמה" כלפי לקוחותיה.

עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

בחודש נובמבר 2020 שלח המשרד לחברה שימוע טרם נקיטת הליכים, וזאת בעקבות מספר חריג וגבוה מאוד ביחס לגודל החברה של תלונות שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד, ושמהן עלה כי "אייס תקשורת חכמה" הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ולא פועלת בהגינות כלפי מנוייה.

בחודש יוני 2021 לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, הגביל שר התקשורת, יועז הנדל, את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של ארבעה חודשים, שבה נאסר עלייה לגייס מנויים חדשים. בנוסף, הנחה השר את הצוות המקצועי במשרד לעקוב אחר פעילות החברה.

במקביל להליך שהתנהל במשרד התקשורת, ועקב קשיים כלכליים שאליהם נקלעה החברה, הוגשה בקשה לפירוק החברה לבית המשפט. לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי את בקשת הנאמן שמונה לחברה לנתק את כל מינויי החברה ולמעשה להביא לסגירתה.

לאחר הבקשה לבית המשפט, חתם היום (ב׳) שר התקשורת על ביטול הרישיון של החברה והיא תיסגר באופן סופי.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "לאחר הליך ארוך שניהלנו במשרד התקשורת אני מבטל היום את הרישיון של חברת אייס תקשורת. החברה הפרה את תנאי הרישיון ברגל גסה ופגעה בעשרות אלפי אזרחים ישראלים ואנחנו ננקוט בצעדים מאוד קשים כלפי מי שיפגע בצרכני ישראל ולא נאפשר התנהלות כזו".