הרב חיים דרוקמן והרב יצחק לוי
הרב חיים דרוקמן והרב יצחק לויצילום: דוברות

הרב יצחק לוי, רב העיר נשר ומקורבו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הגיע למעונו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן כדי להסביר את דברי הראשון לציון נגד הרב דרוקמן ולהביע צער בשמו.

כזכור, הראשון לציון הרב יוסף תקף בשיעורו השבועי את רפורמת הגיור ואת הרב דרוקמן. "עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער. זה נורא", אמר.

"אז מה אתה חולק על מרן?", שאל הרב יוסף, "מה אתה חולק על הרב אלישיב? הם נגד רבני ערים כי הם רוצים לתת לרבני ערים כמו של שוהם, זה המטרה שלהם, אז מה אתה אומר 'זה טוב'? זה טוב? איזה טוב. זה גרוע ביותר הדבר הזה. צריך להילחם בדבר הזה".

כעת, הראשון לציון העביר מסר לרב דרוקמן דרך הרב לוי כי אופן הצגת דבריו בכלי התקשורת היה מעוות וכי הוא מדגיש את הערכתו והוקרתו הרבה לגדלותו התורנית והנהגתו של הרב דרוקמן לצד הערכה רבה על תמיכתו ברבנות הראשית ועמידתו האיתנה לצידה במערכות על הכשרות והגיור.

הרב לוי ציין בדבריו כי כוונת דברי הראש"ל כי כל רבני הדור הזה אינם יכולים לחלוק על גדולי הדור הקודם ואפילו הגדולים ביותר. הרב לוי הביע צער בשם הראשון לציון כי הדברים פורשו בכלי התקשורת באופן מגמתי כלפי הרב דרוקמן ומבלי להתייחס להקשר הברור של הדברים וכן על כך שעמדת הרב דרוקמן סולפה והוצגה בכלי התקשורת כאילו הוא תומך כיום בגיור על ידי רבני ערים גם ללא הסכמת הרבנות הראשית.

הרב דרוקמן השיב לו, כי הוא ממשיך וימשיך לעמוד איתן לצידה של הרבנות הראשית וכי הוא עומד בהתנגדותו הנחרצת לכל מתווה אשר לא יוסכם על הרבנות הראשית.