NYPD אבטחה שוטרים ארה"ב וושינגטון
NYPD אבטחה שוטרים ארה"ב וושינגטוןצילום: רויטרס

יממה בלבד לאחר שברחבי העולם ציינו את יום השואה הבינלאומי, קירות תחנת הרכבת המרכזית בבירת ארה"ב וושינגטון רוססו בצלבי קרס על ידי אלמונים.

הגרפיטי של הסמל הנאצי התגלה ביום שישי בשעת בוקר מוקדמת על ידי עובדי תחנת הרכבת, שכוללת גם מרכז קניות גדול, שאליו מגיעים מדי יום עשרות אלפי בני אדם.

צלבי הקרס צוירו בעיקר על העמודים המקיפים את המבנה המפורסם, כאשר נוספים הופיעו ליד המדרגות הנעות המובילות אל רכבת התחתית של וושינגטון. מפקד המשטרה המקומית, רוברט קונטי, אמר כי החשד הראשוני הוא כי מדובר במעשה של מחוסר בית, מאחר ומחוסרי בית רבים מתרכזים ליד המרכז המסחרי הענק. "נראה לנו כי יתכן שזה אחד מהתושבים חסרי הבית שעשה זאת, על סמך מידע מסוים שנחשפנו אליו. האדם שעשה זאת, יכול מאוד להיות כמה שהוא סובל מבעיה בבריאות הנפש", אמר קונטי.

זמן קצר לאחר גילוי צלבי הקרס על קירות הבניין, הם כוסו בגיליונות נייר לבנים עד שהקירות ייצבעו מחדש. המעשה האנטישמי במרכז בירת ארה"ב, יממה בלבד לאחר ציון יום השואה הבינלאומי בעולם, זכה לגינויים רבים. קימברלי וודס, דוברת חברת הרכבות הלאומית "אמטרק" ציינה כי נפתחה חקירה על ידי אנשי האבטחה של חברת הרכבות, האחראים גם על תחנת הרכבת המרכזית.

"אמטרק מגנה בחריפות את מעשה השנאה הזה ותפעל עם שותפינו כדי להסיר את הסמלים האלה מהר ככל האפשר", אמרה וודס. ראש עיריית מחוז קולומביה בוושינגטון, מיוריאל באוזר, גינתה בחריפות את המעשה ואמרה כי "לסמל האנטישמי והשנוא הזה אין מקום בעיר שלנו. אנו עומדים מאוחדים עם חברי הקהילה היהודית שלנו נגד אנטישמיות על כל צורותיה".

גם הפדרציה היהודית של וושינגטון רבתי גינתה את המעשה, וכתבה בדף הטוויטר שלה כי "לסמל האנטישמי והשונא הזה אין מקום בחברה שלנו, ולמצוא אותו בעיר שלנו בשבוע של יום השואה הבינלאומי הוא פוגעני במיוחד. הקהילה היהודית שלנו תמשיך לעמוד איתנה וחזקה מול שנאה ואנטישמיות, ותעודד את שירותי בריאות הנפש לכל מי שזקוק להם", נכתב בהודעה.