רז נזרי
רז נזריצילום: ליאב פלד

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שלא נכלל ברשימת השמות המומלצים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הודיע על פרישה מתפקידו.

"הופתעתי עד מאוד מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה, איני מתכוון להשלים את הקדנציה שלי - ואפרוש בעוד חודשים ספורים", כתב נזרי לעובדי משרד המשפטים.

אמש בתום דיוני ועדת האיתור להחלפתו של אביחי מנדלבליט הוחלט להעביר שלושה שמות מומלצים לידי שר המשפטים: זה של המועמדת המועדפת עליו עו"ד גלי בהרב מיארה ושמותיהם של עו"ד איתי אופיר והמשנה ליועץ המשפטי ד"ר רועי שיינדורף. שמו של נזרי נפקד מהרשימה.

מי שהתנגד נחרצות להכללת נזרי ברשמי היו כאמור שני הנציגים שבחר לוועדת האיתור שר המשפטים סער. על פי הערכות, הדבר קשור לעמדותיו של נזרי בתיקי נתניהו והעובדה שהתנגד להכללת סעיף השוחד בכתב האישום נגדו.

האחד, חבר מפלגתו של סער, ח"כ צבי האוזר הצביע נגד נזרי ללא שום נימוק. שר המשפטים לשעבר דן מרידור הצביע גם הוא נגד המועמד הדתי לאומי וטען כי הוא 'שמרן' מדי והדבר 'מסוכן', כלשון מרידור.

יש לציין כי מי שעמד בראש הוועדה, נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אשר גרוניס הצביע נגד המועמדת של השר ונימק את הצבעתו בכך שלדעתו היא אינה כשירה כלל לתפקיד.

ח"כ משה ארבל התייחס לעוול שנעשה לדבריו לעו"ד נזרי, ואמר כי "שלישיית המועמדים שהומלצו על ידי ועדת האיתור ראויים מאוד. המהלך של גדעון סער להציע את רז נזרי כמועמדו ואז להצביע נגדו, הוא מעשה נבלה והונאה".

"אין מי שיחלוק שנזרי הוא עובד ציבור נאמן ומוכשר וראוי היה להיות לפחות אחד מהשלושה. אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת", הוסיף ארבל.

ח"כ עמיחי שיקלי אמר כי "גדעון סער הציב בראש סדר העדיפויות שלו רפורמות במערכת המשפט: שימוע לשופטי עליון, פיצול התפקיד וכו׳ אבל ברגע האמת לא זו בלבד שהוא לא עמד באף התחייבות, הוא גם סיכל את בחירתו של אחד המועמדים היותר מנוסים לתפקיד היועמ"ש, רז נזרי, מחשש שמא גישתו המאוזנת תסייע ליריבו, חרפה".