בצלאל סמוטריץ' ויהונתן פולארד
בצלאל סמוטריץ' ויהונתן פולארדצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר (רביעי) לנחם את יונתן פולארד, שיושב שבעה על רעייתו אסתר פולארד שנפטרה בתחילת השבוע לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי ממפלגת ש"ס הגיע יחד עם ח"כ סמוטריץ' לנחם את פולארד היושב שבעה בביתו בירושלים.

דקות לאחר ההלוויה של אסתר פולארד כתב ח"כ סמוטריץ' בפייסבוק: "אסתר נקברת באדמה שכה אהבה, באדמה אותה נישקה עם הגעתה יחד עם יונתן יבדל"א לארץ. אישה שמסרה את נפשה עבור עם ישראל, עבור מדינת ישראל. מסירות נפש כזאת לא חוזרת ריקם".

"חשוב היה לי לבוא ללוויה ולחלוק לאסתר כבוד אחרון כדי לבקש סליחה ולומר תודה", כתב. "לבקש סליחה על ההפקרה ארוכת השנים. על שכולנו, כעם וכמדינה, חטאנו ועווינו ולא עשינו די כדי להביא לשחרורו המוקדם של יהונתן ולהקלת סבלם הרב וארוך השנים. ולומר תודה. תודה לאסתר שהצילה אותנו מעצמנו. שנלחמה ולא הרפתה והכריחה גם אותנו להשתדל ולהתאמץ עד לשחרורו ולשיבתם הביתה לארץ. ומוטב מאוחר מלעולם לא. תודה על שבתקוותה ובאהבתה אותו החזיקה את יהונתן בחיים בשנות הכלא הקשות והארוכות ולבסוף הביאה לשחרורו. מי יודע מאיזה דין וקפידא בשמים הצילה אותנו אסתר על מכירת יוסף של דורנו. מי יודע אנא היינו באים לו חלילה יהונתן היה מת בכלא ואפשרות התיקון של מכירתו היתה נמנעת מאיתנו".

לדבריו, "אסתר לא הצילה רק את יהונתן יבדל"א, היא הצילה את כולנו. זכויותיה הרבות, זכות עם ישראל וזכות מדינת ישראל יעמדו לה בעולם האמת לנצח נצחים. יהונתן היקר, אנחנו איתך באבלך הכבד, בוכים איתך, מחבקים אותך".