בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתקופה האחרונה יוצא לנו להתריע הרבה נגד מהלכים גדולים ומסוכנים שממשלת השמאל הזו מקדמת, נגד הציונות ונגד היהדות.

אבל לא פעם הסכנות הגדולות טמונות דווקא במהלכים פעוטים לכאורה. השמאל כובש את יעדיו בסבלנות, בהתמדה, ובצעדים קטנים, שפעמים רבות נראים לא חשובים ובפועל משמשים כלים יעילים ומסוכנים למימוש תפיסת עולם פרוגרסיבית וכפייתה על אזרחי ישראל.

כזה הוא חוק של גלעד קריב שהקואליציה העבירה היום בכנסת - תיקון לחוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים. חוק תמים למראה ואפילו חיובי למקרא הכותרת, שמשמש בפועל את אחד הכלים המרכזיים בשנים האחרונות לכפיית אורח חיים חילוני על אזרחי ישראל ולהצרת צעדיהם של הציבור הדתי, החרדי והמסורתי.

בחסות החוק הזה, כמו בחסות השוויון הפלקטי כולו, הופכת כל הפרדה מגדרית ל"הדרת נשים" ונאסר על קיום מופעים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי (מזכיר לכם לדוגמא את ביטול הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ שיועדה לציבור הדתי בעפולה), בחסות החוק הזה הכריחו בתי המשפט בעל דפוס פרטי בבאר שבע שסירב לסייע לדבר עבירה ולהדפיס הזמנות למצעד הגאווה בתשלום פיצוי גבוה, בחסות החוק הזה נשללת בכח האפשרות של רבים רבים מאזרחי ישראל החירות לקיים אורח חיים דתי בתחום המשפחה, החברה, החינוך ועוד, ונשללת האוטונומיה של אזרחי ישראל על גופם, קניינם וחייהם.

כולנו בעד שוויון ונגד אפליה, אבל המונחים האלה משמשים כבר שנים רבות בציניות את השמאל הפרוגרסיבי לכפיית ערכיו המעוותים על החברה הישראלית כולה ולחנך את כולנו מחדש.

בהצעת החוק שלו היום ביקש גלעד קריב להרחיב את סמכויות בתי המשפט לתת מכוחו צווי עשה, ובקנה שלו שני תיקונים נוספים שכבר הוגשו שיכפילו את הפיצוי ללא הוכחת נזק שניתן להטיל מכוחו (מחמישים למאה אלף שקלים) ויעניקו סיוע משפטי על חשבון משלם המיסים לתובעים מכוחו. בכך יהפוך החוק לדרקוני יותר והכפיה החילונית פרוגרסיבית לחריפה אף יותר.

את החוק הזה צריך לצמצם ולא להרחיב, ויש לקבוע בו מפורשות את האפשרות לכבד אורח חיים דתי ולא לראות בכך אפליה.

העובדה שחברי הכנסת של ימינה, כמו ניר אורבך, יום טוב כלפון ועידית סילמן, שמתיימרים עדיין לייצג את ערכי הציבור הדתי, הצביעו היום בעדו כדי לרצות את גלעד קריב היא עוד איוולת ואות קלון של אבדן דרך והפניית עורף לערכים ולציבור.

כחלק מהלקחים שלנו מהממשלה הזו והדורסנות החד צדדית שבה היא פועלת נהיה חייבים לפעול באותה הדרך עם חזרתנו להנהגה בעזרת השם, לתקן אחת ולתמיד את החוק הזה ולבטל את הנזקים שגורמת הממשלה הזו לזהות היהודית של המדינה ולחירויות הפרט של אזרחיה.