נתניהו מנחם את פולארד
נתניהו מנחם את פולארדצילום: ללא קרדיט

ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ניחם את יהונתן פולארד היושב שבעה לאחר מות אסתר רעייתו.

נתניהו סיפר בחשבון הטוויטר שלו: "הגעתי לנחם את יהונתן פולארד על פטירת רעייתו הגיבורה אסתר ז"ל. עם ישראל כולו מחבק את יהונתן בשעה קשה זו".

פולארד יושב שבעה בבית צנוע בשכונת קריית משה בירושלים. רגע מרגש התרחש אתמול עם הגעתו של שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר.

"החל מכל השנים, שבהם אסתר הייתה צריכה לחוות את מסכת הייסורים של המאבק לשחרורי", סיפר יהונתן, "היא ציינה אדם אחד שייצג את הממשלה שהיה מבין הבודדים שדיבר אמת, שהיה נאמן, שמעולם לא שיקר לנו, שהיה נחוש לכל אורך הדרך להשיב אותנו הביתה ושהייתה לו הזכות להיות מהבודדים שה' בחר כשליחים להביא אותנו הביתה".

ויהונתן המשיך: "אם אסתר הייתה כאן עכשיו היא הייתה מנצלת את ההזדמנות כדי להודות לרון דרמר על כך שהוא היה אותו איש".

"תמיד פחדנו, כשהיינו בחוץ לארץ, שאין אף אחד לדבר איתו. כשאתה הגעת לראות אותנו בשליחותו של ראש הממשלה דאז, נתניהו, היינו רגועים, כי ידענו שאתה תעשה כל מה שביכולתך כדי לעזור לנו", אמר פולארד לדרמר.

פולארד על רון דרמר: הוא היה שליח ה'

"זה נתן שנים נוספות של חיים לאסתר", המשיך לספר יהונתן כשקולו נשבר מבכי, "משום שהיא הייתה מסוגלת לישון בלילה ולדעת שיש לנו מי שניתן לסמוך עליו שיעשה כל מה שביכולתו כדי לעזור לנו. עשית כל מה שיכולת ויותר מכך ובסופו של דבר את זה שהייתה לו הזכות לקחת חלק אדיר בהבאתנו הביתה וזה דבר שאסתר ע"ה ואני לעולם לא נשכח זאת. אני ואסתר חייבים לך תודה אדירה על כך. יצגת אותנו בנאמנות בוושינגטון ובירושלים. אם אסתר הייתה כאן היום היא הייתה מודה לך. פילוסוף היווני דיוגנס היה מסתובב עם פנסים באתונה לאור היום בחיפוש אחר אדם הגון, אנחנו ראינו את אלומת האור של הפנס הזה ומצאנו אותך".

"אני חייב לך תודה אדירה על כך שנתת לאשתי את שלוות הנפש שהיא הייתה זקוקה לה, כשידעה שיש לנו מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו בממשלה. אני לא יודע מה יביא העתיד אבל אני יודע שאם יש אדם אחד כמוך חייבים להיות עוד, ואני מקווה שנראה אותם בקרוב כי ה' יודע שאנחנו זקוקים להם. אז בשם אסתר - אני מודה לך", סיכם פולארד.

הרב פסח לרנר ועדי גינזבורג, מקורביהם של יהונתן ואסתר פולארד סיפרו כי "דרמר סיפר לנו כיצד בפגישה הראשונה עם אסתר היא הצביעה עליו ואמרה לו: 'אני יודעת שאתה תהיה זה שתחזיר את יהונתן הביתה'. הוא אמר ש'האמירה הנחושה שלה ישבה לי כל הראש לכל אורך הדרך ולא אפשרה לי להרים ידיים גם כשנראה היה שהמצב חסר סיכוי'".