ביידן ובנט
ביידן ובנטצילום: רויטרס

הבית הלבן הודיע הלילה (שני) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיבל את הזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לבקר בישראל וצפוי להגיע לביקור "בהמשך השנה".

בהודעה שפרסם הבית הלבן בעקבות שיחת הטלפון שקיימו אמש בנט וביידן נכתב כי הנשיא שוחח עם ראש הממשלה "כדי לאשר מחדש את השותפות החמה וההיסטורית בין ארצות הברית וישראל".

"המנהיגים דנו באתגרים הביטחוניים המשותפים ובאתגרים אחרים באזור המזרח התיכון, כולל האיום הנשקף מאיראן ושלוחיה. הנשיא הדגיש את מחויבותו להרחבת היציבות והשותפויות ברחבי אזור המזרח התיכון, כפי שמתואר בהסכמי אברהם, יחד עם הישראלים והפלסטינים הנהנים מאמצעים שווים של ביטחון, חופש ושגשוג", נכתב בהודעה.

עוד נמסר כי שני המנהיגים "דנו במבצע של ארה"ב נגד מנהיג דאעש בצפון מערב סוריה ובמחויבות המתמשכת של ארה"ב להגן על העם האמריקאי ולתמוך בהגנה על שותפיו ברחבי אזור המזרח התיכון".

"הנשיא הדגיש את תמיכתו הבלתי מעורערת בביטחונה ובחופש הפעולה של ישראל, והדגיש את תמיכתו המלאה של ממשלו בחידוש המלאי של מערכת כיפת ברזל בישראל. שני המנהיגים דנו גם באתגרים גלובליים מחוץ לאזור המזרח התיכון, כולל בתוקפנות רוסית אפשרית נוספת נגד אוקראינה".

עוד נכתב בהודעת הבית הלבן כי "הנשיא הודה לראש הממשלה על הזמנתו לבקר בישראל ואמר שהוא מצפה לבקר בהמשך השנה".

השיחה אמש בין בנט לבין ביידן נמשכה כחצי שעה והיתה שיחתם השלישית של השניים. מלשכת בנט נמסר כי ראש הממשלה ברך את הנשיא ביידן על מבצע החיסול של מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, וציין כי העולם הוא כעת מקום בטוח יותר בזכות פעולתם האמיצה של הכוחות האמריקנים.

עוד נמסר כי ראש הממשלה הודה לנשיא על תמיכתו האיתנה בישראל באופן אישי ושל הממשל האמריקני כולו, בדגש על הסיוע האמריקני במימון כיפת ברזל. ראש הממשלה בנט הזמין את הנשיא ואת רעייתו לביקור בישראל, והמנהיגים סיכמו להמשיך לעמוד בקשר שוטף.