ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מציגים הערב (רביעי) את תוכניתם הכלכלית להוזלת יוקר המחייה, שכוללת הורדת מיסים.

ראש הממשלה בנט אמר: "אנחנו מורידים מכסים בשלל מוצרי צריכה כולל בשר, ביצים ורהיטים. מה שמנחה אותי הוא שהמדינה שלנו תהיה מדינה שמי שעובד לפרנסתו יוכל להתקיים פה בכבוד. הממשלה שלנו שמה לה ליעד לסייע למשפחות. אנחנו חותמים על חוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים".

בנט הכריז במסיבת העיתונאים כי בכוונת הממשלה להפחית את המס לכל עובד ב-223 שקלים בחודש עבור כל ילד בגיל 6-12. "משפחה עם שני הורים ושלושה ילדים בגילים האלה תהנה מעוד 1,300 שקלים בכל חודש".

ראש הממשלה ציין כי בכוונת הממשלה להוריד מכסים "בשלל מוצרי צריכה כמו בשר, דגים, קמח, שמן זית, ביצים - שכולם משתמשים בזה, וגם רהיטים וכלי מטבח".

הממשלה גם תגדיל את הסבסוד לצהרונים גם ליישובים באשכולות סוציו-אקונומיים 4 ו-5. בכוונת הממשלה להגדיל את מענק העבודה ב-20%, ולפעול להפחתת תעריפי החשמל בין היתר באמצעות ביטול מס הבלו על הפחם.

ליברמן אמר: "מחירי הפחם בחישוב שנתי קפצו ב-100 אחוז, וזה גרם לעלייה במחירי החשמל. ביטול הבלו בסופו של דבר יוריד משמעותית את תעריף החשמל".

על עליית המחירים בשבועות האחרונים אמר בנט: "המחירים עולים אבל אנחנו נישא בחלק מהנטל. מדובר בחוזה חדש בין המדינה לאזרחים, חוזה הוגן. שהאזרחים שעובדים ונושאים בנטל הקיום של המדינה מגיע להם לשמור יותר מהמשכורת שלהם. התפקיד שלנו זה לקחת מהם פחות מיסים ולייצר באומץ גדול תחרות אמת שתפחית מחירים".

שר האוצר ליברמן הוסיף: "חשוב להדגיש, למרות העיתוי, גם ללא כל ההתייקרות האחרון, גם ללא כל העליהום בתקשורת, היינו מפרסמים היום את אותם הצעדים".

"אני אומר לכם, יש עוד צעדים בעוד חודש, בעוד פחות מחודש, זאת לא החבילה האחרונה", הבטיח ליברמן. "אני רוצה להודות לציבור. הציבור באמת התנהל בצורה אחראית".

ראש הממשלה בנט התייחס לצעדים להורדת יוקר המחיה שמדלגים על משפחות חרדיות ואמר: "גם חרדים צורכים עגלות לתינוקות, קמח וביצים, אך בצעדים שלנו אנחנו אומרים אמירה ערכית - אנשים צריכים לעבוד. אנחנו ניקח פחות כסף ממשפחות עובדות".

ח''כ ישראל כ”ץ מהליכוד תקף: ''ליברמן עומד ומשקר ללא בושה, מנסה לגנוב קרדיט על הישגי הממשלה הקודמת. אנחנו סייענו למי שנפגע והזנקנו את כלכלת ישראל, ליברמן לא סייע לאיש והזניק את העלאות המיסים ויוקר המחיה, פשוט בושה''.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד הגיב על התכנית הכלכלית שהציגו בנט וליברמן: ''במקום לתקן את מה שקלקלו ולהוריד מיסים, במקום לפתוח את השוק לתחרות אמיתית ולהסיר חסמים ובמקום להוריד את מס הבלו על הדלק ואת המע"מ על החשמל והמים, הם מציגים בפנינו צעדים קטנים, קמצניים, שמשאירים את החלשים ביותר חסרי אונים, ממשיכים להעלות מחירים בפריפריה ודואגים רק לתמונת יח"צ של הממשלה הרעה הזו, וללא שום התייחסות וסיוע לעסקים ולנפגעי הקורונה'', אמר קרעי.