ראש הממשלה נפגש עם נציגי הקהילה היהודית בבחרייןאיתי בית און/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר (שלישי) עם ראשי הקהילה היהודית בבחריין, במסגרת ביקורו הרשמי במדינה.

בפגישה השתתפו שגריר ישראל ביין, איתן נאה, נשיא הקהילה היהודית, אברהם (אייב) נונו, חברת הנהלת הקהילה היהודית ולשעבר שגרירת בחריין בארה"ב, הודא נונו ובכירים נוספים. בנט העניק לראשי הקהילה שופר שישמש את בית הכנסת.

בנט הודה לחברי הקהילה היהודית על קבלת הפנים החמה. בנוסף, ציין רה"מ בנט כי הקהילה היהודית בבחריין היא נדבך מרכזי במימוש הסכמי השלום בין המדינות.

אומרו, הקהילה היהודית זוכה להערכה רבה מטעם הנהגת בחריין, תוך שהיא משמשת מודל לשיתוף פעולה בין יהודים למוסלמים במזרח התיכון בכלל, ובבחריין בפרט.

חברי הקהילה היהודית הודו לראש הממשלה על המילים החמות, ובירכו אותו לרגל ביקורו ההיסטורי.

"אני שמח מאוד להיות כאן בבחריין. לא יכול לחשוב על דרך טובה יותר לפתוח את הביקור מאשר לראות את המשפחה שלי כאן, הקהילה היהודית. באתי מישראל עם רצון טוב וידידות חמה, ואני בטוח שאתה יכול להיות גשר יוצא מן הכלל בין בחריין. לישראל. אני מצפה ליום מוצלח שבו נחזק את הסשמי אברהם ואת היחסים בין העמים", אמר בנט.

הבוקר פורסם ראיון של ראש הממשלה לעיתון הבחרייני "אל-איאם". "לישראל ובחריין יש אתגרים ביטחוניים גדולים עקב ניסיונותיה של איראן לומד את היציבות במפרץ ובמזרח התיכון", אמר בנט.

אמרו, "איראן מזעזעת את יציבותו של כל האזור. אנו נלחמים באיראן ושלוחות באזור יום ולילה ומסייעים בידידותנו בכל הקשור להידוק השלום, הביטחון והיציבות ככל שייך לנו".

הוא הוסיף, "אנחנו מעוניינים להרחיב את שיתוף הצבאי עם ידידינו באזור כדי לחזק את הביטחון והיציבות. ישראל היא כוח צבאי ממשי באזור ויש לאפשר מבצעיות גדולות באוויר, בים וביבשה".

בנתיבי פעולה כלכליים מידיים וכן במינוף המסחר והתיירות בין המדינות.

לגבי החלוקות עם ארה"ב סביב סוגי הסכם הגרעין אמר בנט, "הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של ישראל מזה למעלה מ-50 שנה ומבין היטב את צרכי הביטחון שלנו. אנו סבורים שהסכם עם איראן יהיה טעות אסטרטגית, משום שהוא יאפשר לשמור על פוטנציאל העיניין בהיקף של מאות מיליארדי דולרים, שיתדלקו את מכונת הטרור שלה, פוגעת בכל כך הרבה מדינות באיזור ובעולם".

היום ייפגשו ראש הממשלה עם מלך בחריין ועם שר החוץ של עבד אל-לטיף אלזיני שאמר לקראת הפגישה: "אנחנו שמחים לשוחח עם החברים שלנו ולדון איתם בכל התחומים".

שר החוץ של בחריין עבד אללטיף אלזיאניערוץ 7