מפגש הפעילים עם השגריר הבלגי
מפגש הפעילים עם השגריר הבלגיצילום: באדיבות המצלם

בבית שגריר בלגיה בישראל התקיימה אמש (שלישי) פגישה בין פעילי ימין מכל רחבי הארץ לבין השגריר הבלגי וסגנו.

הפגישה התקיימה ביוזמת עו"ד דן אילוז, חבר מועצה לשעבר בירושלים, כחלק מסדרת פגישות בין שגרירים זרים לפעילי ימין ממגוון ארגונים ומפלגות.

"השגרירים מקבלים המון מידע מוטעה מעמותות שמאל. הפריע לי שהם שומעים רק צד אחד של הסיפור, לכן החלטתי ליזום את המפגשים הללו שיאזנו את המצב האבסורדי בו השגרירים שומעים המון ארגונים, אך כולם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית." אמר דן אילוז לערוץ 7.

בפגישה נכחו פעילים מובילים כמו עדי ארבל מהפורום לחברה אזרחית, עו"ד יפעה סגל, יועצת התקשורת שלומית גולדין הלוי, יונתן דובוב ממרכז הרצוג ולובי המיליון ועוד.

"הפעילים שהגיעו למפגש מגיעים מארגונים שונים ומחזיקים בעמדות מגוונות. היה חשוב לנו להשמיע את מגוון הדעות מהצד הימני של המפה הפוליטית בישראל ולהציג את התמונה המורכבת לשגריר. באנו לדבר על נושאים נפיצים כמו הבניה בשטחי C, מימון עמותות, וגם על האנטישמיות באירופה. דיברנו בכנות והצגנו את הדברים כמו שהם, בלי לייפות את המציאות".

"אני חושב שהשגריר העריך את הכנות ואת האמירות הברורות, והשיב גם הוא בכנות מפתיעה. זה לא סוד שיש לנו מחלוקת עם הבלגים בקשר לסכסוך, למרות זאת מצאנו אוזן קשבת בבית השגריר, ז'אן-לוק בודסון, ועל אף המחלוקות מצאנו גם נקודות הסכמה. אנו תקווה שהשגריר יוכל להוות גשר בתחומים שבהם אנו תמימי דעים", הסביר אילוז והביע תקווה כי גם המפגשים הבאים עם השגרירים יהיו מועילים ויביאו לשיתוף פעולה במגוון תחומים.