ישיבת חומש
ישיבת חומשצילום: ישיבת חומש

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורם למעצר בית של כל עצורי חומש שנעצרו הבוקר (רביעי) במסגרת גל המעצרים שביצעו בלשי ימ"ר ש"י.

בסך הכל הובאו לבית המשפט שישה מתוך שמונת העצורים. השניים האחרים שוחררו בתחנה.

גל המעצרים כנגד תלמידי ישיבת חומש התרחש במהלך שעות הבוקר המוקדמות, כאשר במהלך המעצרים ביצעו הבלשים חיפושים בבתי העצורים והחרימו ביגוד וציוד אישי. בדיון יצגו את העצורים עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו.

עו"ד עדי קידר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "בית המשפט דחה היום את בקשת להאריך את מעצרם של החשודים ב-10 ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. אנחנו נלמד את ההחלטה ונערער על עצם התנאים ולא נפסיק ולא נעצור את הפעולות נגד התיק הזה עד שהוא ייסגר לחלוטין. היה פה מהלך פסול מצד המשטרה, המעצר הזה כולו, כחודשיים לאחר האירוע הקשה בו נרצח חברם לישיבה היה אך ורק למראית עין ומסה לשרת מטרות של פוליטיקה ומערב את המשטרה בדברים שאינם צריכים לקרות".

עו"ד נתי רום הביע סיפוק על פסק הדין שניתן: "אנחנו שמחים כי בית המשפט החליט לשחרר את כל העצורים, ועל הודעת משטרת ישראל כי אין בכוונתה לערער על החלטה זו. בזמן הדיון גם הובאה אמירה מצד המשטרה שחלק מהעצורים נעצרו כתרגיל חקירתי, כאשר לאחר מכן מיהרו להכחישה.

"לצערנו ישנם מקרים רבים בהם משטרת ישראל לא מביאה בפני השופט המוציא את צו המעצר את הפרטים המלאים, ובכך מטעה את בית המשפט. כתוצאה מכך כמות החפים מפשע שאין בסיס למעצרם במדינת ישראל גבוהה. כולי תקווה כי תופעה פסולה זו תיפסק, כמו גם ידה הקלה של המשטרה במעצרים המוניים בפרט כאשר מדובר במתיישבים ביהודה ושומרון, ללא קשר לחומר הראיות ולעברות וללא עילת מעצר", אמר עו"ד רום לאחר החלטת השחרור.

שחר אנטמן שיחזרה את רגעי המעצר של בעלה אביה אנטמן, אברך בישיבת חומש שנפצע בפיגוע ירי שבו נרצח חברו יהודה דימנטמן ונעצר לפנות בוקר (רביעי) על ידי בלשי ימ"ר ש''י. אביה שוחרר למעצר בית.

"קמנו בחמש בבוקר לקול דפיקות מזעזעות", סיפרה אנטמן, "הרגשתי כמו רעיזת אדמה, בעלי פתח את הדלת וגילינו שוטרים רעולי פנים שבאו לעצור את בעלי.

"רק אתמול בערב חזרנו ממסיבת הודיה של בעלי שנפצע בפיגוע לפני חודשיים. כל התחושות צפות מחדש. השוטרים באים ובמקום שמשטרת ישראל תטפל ברוצחים ובמי שיוצר מציאות הזויה באים אלינו, לנפגעים, לכבשה השחורה''.

אנטמן תיארה כי במבצע שומר החומות נקלעה עם בעלה לניסיון לינץ' שביצעו עשרות ערבים, "20 דקות הייתי בקו עם המשטרה ואף אחד לא הגיע. אני רוצה לשאול את ימ"ר שי איפה הייתם כשדקרו אותו ואני ברחתי? איפה הייתם כשבעלי נורה ברכב על ידי שני מחבלים ערבים? מצאתם זמן לבוא לבקר אותנו בחמש בבוקר, תעזבו אותנו בשקט ותנו לנו לשקם את עצמנו".

על פי החשד, הבחורים שנעצרו לפנות בוקר הגיעו לעמדה צבאית בכוונה לעבור דרכו ובעת שהחיילים מנעו מעברם של חלקם החלו החשודים להתעמת עימם, ניסו לעבור בכוח תוך שהם דוחפים ותוקפים את החיילים ותוקפים פלסטיניים באזור. הבוקר לאחר שהוצאו בבית המשפט צווי מעצר נגד החשודים הם נעצרו לחקירה.