עימותים בין חרדים לנשות הכותל. ארכיון
עימותים בין חרדים לנשות הכותל. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג פועל בימים האחרונים באינטנסיביות בניסיון למנוע פיצוץ בכותל המערבי, זאת לקראת תפילות יום שישי וראש חודש אדר, שאליהן צפויים להגיע המנהיגים של התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית, כך נחשף בעיתון 'ישראל היום'.

ההנחיה מצד הנשיא לאנשיו היא לפעול באינטנסיביות בנושא, מכיוון שהוא מתנגד לעימות ברחבת הכותל המערבי, מקום שאליו נשואות עיני העם היהודי, ובפרט בתקופה זו, על רקע המלחמה שפרצה באוקראינה.

הרב חיים קנייבסקי, גדול הדור החרדי, קרא למחות נגד הגעתם של אנשי התנועות הלא אורתודוקסיות לכותל. "הרפורמים גורמים להרס עם ישראל ולחורבן העם היהודי. יש לזעוק בתפילה ולמחות על הניסיון שלהם לפגוע בקדושת הכותל המערבי כדי לכפר על חילול ה' שהם עושים", אמר בתשובה לשאלה כיצד יש לנהוג בנושא.

בעקבות הפרסום, מנכ"ל בית הנשיא, אייל שוויקי, שמונה על ידי הרצוג לטיפול בנושא מתווה הכותל ומצליח להביא עד כה להישג משמעותי בין הצדדים, שוחח עם אנשי ביתו של הרב קנייבסקי, זאת במטרה להביא לרגיעה. השיחה הוגדרה על ידי הצדדים כשיחה טובה.

בשיחה הבהירו אנשי ביתו של הרב כי מדובר בעיקר בקריאה לנשים שיגיעו למחות באופן של תפילה וזעקה, זאת בדיוק בשביל שהדברים לא יגיעו לכדי אלימות. הרב קנייבסקי אמר כי הוא קורא שלא להיגרר לאלימות, אך מאידך הוא סבור כי "יש למחות נגד הפגיעה הקשה בכותל המערבי באופן מכובד וראוי, ולקדש שם שמיים".