מטוס קרב מסוג מיג-29
מטוס קרב מסוג מיג-29iStock

הפנטגון דחה הלילה (רביעי) הצעה של פולין להפקיד בידי ארה"ב את כל מטוסי מיג-29 שלה כדי שתעביר אותם לצבא האוקראיני.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי ההצעה הפולנית "אינה ישימה". לדבריו, האפשרות שמטוסי הקרב ימריאו מבסיס ארה"ב ונאט"ו בגרמניה לשטח האווירי האוקראיני שעליו מאיימים הרוסים מעלה חששות כבדים לברית נאט"ו, וכי הרציונל של התוכנית אינו ברור. הוא הוסיף כי ארה"ב תמשיך לשוחח עם פולין בנושא.

בתוך כך הודיעה רוסיה כי היא מוכנה לנצור את האש הבוקר. בכיר רוסי הודיע כי ארצו מוכנה לעצור את האש בשעה 10:00 שעון מקומי (9:00 שעון ישראל) וכי במהלך הפסקת האש, רוסיה מוכנה לאפשר פינוי הומניטרי מחמש ערים: קייב, צ'רנייב, סומי, חרקוב ומריופול.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הלילה סרטון שבו הודעה לארה"ב ובריטניה על החלטתן לאסור על יבוא נפט רוסי. לדבריו, הסנקציות "יחלישו באופן משמעותי את הכובשים". עוד אמר כי המסר שמעבירות המדינות לרוסיה הוא - "או שרוסיה תכבד את החוק הבינלאומי ולא תפתח במלחמות, או שלא יהיה לה כסף לפתוח במלחמות".

זלנסקי אמר כי עד כה נהרגו במהלך המלחמה 52 ילדים והדגיש: "לעולם לא נשכח זאת".

שר האנרגיה של אוקראינה, הרמן הלושנקו, אמר הלילה כי כוחות רוסיים מענים את הצוות בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה בניסיון לאלץ אותם למסור הצהרה פומבית.

הלושנקו כתב ברשתות החברתיות כי העובדים שמפעילים את תחנת הכוח הגדולה באירופה "מוחזקים כבני ערובה כבר ארבעה ימים" וכי "ישנם כ-500 חיילים רוסים ו-50 יחידות צבאיות עם ציוד כבד בתוך התחנה. העובדים תשושים גופנית ונפשית".