משלוח סיוע חירום לקהילות היהודיות ולפליטי המלחמה באוקראינה

הקרן לידידות וארגון הג'וינט הפועלים בקרב הקהילות היהודיות באוקראינה שנים רבות, חוברים לארגון לתת בשיתוף פעולה למען יהודי אוקראינה ופליטי המלחמה.

במסגרת היוזמה המשותפת, יישלחו היום (חמישי) לאוקראינה כ-15 טון של מזון יבש, ציוד חורף, מוצרי היגיינה ותרופות. מטרת המשלוח היא לסייע ליהודי אוקראינה הנמלטים מאימת המלחמה ולהעביר מסר של ערבות הדדית ואכפתיות.

המטוס עליו יועמס הציוד, נחת שעות ספורות לפני כן ממולדובה והביא עמו עולים מאוקראינה בטיסה של הקרן לידידות בשיתוף הסוכנות היהודית.

שלושת הארגונים יהיו אחראיים לשלבים שונים של הסיוע, כאשר ארגון לתת, בעל 25 שנות ניסיון בסיוע חירום במסגרת אסונות טבע ומלחמות, אחראי על רכש מזון, ציוד ותרופות, איסוף התרומות והכנת המשלוחים לשינוע במרכזים הלוגיסטיים של לתת.

הקרן לידידות תממן את ההטסה ותשתתף במימון הציוד ההומניטרי ביחד עם ארגון הג'וינט הפועלים כל העת באוקראינה למתן מענה בשטח לקהילות היהודיות וידאגו גם להעברת הציוד ליעדו.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין אמרה, "אנחנו מסתכלים בכאב על הסבל באוקראינה. כפי שהקרן עזרה לפני 30 שנה לקהילה היהודית בברית המועצות לשעבר אנחנו מתגייסים גם כעת לעזרה. אנחנו מחוייבים כעת לעזור בכל האמצעים העומדים לרשותנו כולל חילוץ תושבים והעלאתם לארץ. לשם כך אנחנו מפעילים רכבת אווירית על בסיס יומי ועל המטוסים הריקים שחוזרים מישראל אנו טוענים ביחד עם שותפינו ציוד הומניטרי לסיוע. כאשר אני מקבלת את פניהם בארץ אני נרגשת ומברכת על הידיעה שיש לנו מדינה שיכולה לשמש להם כמקום מקלט ובית חם ואוהב".

סטפן אוסקר, מנהל פעולות הג'וינט במדינות ברית המועצות לשעבר הוסיף, "הג'וינט הוא חלק בלתי נפרד מהקהילה היהודית של אוקראינה מזה 30 שנה. המלחמה הקשה ברחבי המדינה מייצרת הצפה אדירה של צרכים הומניטאריים, להם דואגים הצוותים שלנו בשטח, תחת אש ובמציאות משתנה. בין אם מדובר במזון ותרופות, טיפולי בית, תמיכה רגשית, חילוץ ופינוי, אנו ממשיכים לעשות כל מה שאפשר למען הצלת חיים".

מנכ"ל ארגון לתת, ערן וינטרוב סיכם, "אי אפשר לעמוד מנגד ולהישאר אדישים נוכח הסבל האנושי של מאות אלפי פליטים ואזרחים אוקראינים שנאלצים להתמודד עם השלכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כארגון סיוע הומניטרי שנשען על ערכים של סיוע אוניברסלי לאוכלוסיות במצוקה, בשגרה ובחירום, אנחנו רוצים להעביר לפליטי המלחמה באשר הם ולקהילות היהודיות באוקראינה מסר של ערבות הדדית וסולידיות, אכפתיות והומניזם, בשם החברה הישראלית".