הרמטכ"ל כוכבי במהלך הביקור בבחריין
הרמטכ"ל כוכבי במהלך הביקור בבחרייןצילום: דובר צה"ל

במהלך ביקורו של הרמטכ"ל אביב כוכבי השבוע בממלכת בחריין, במהלכו קיים הרמטכ"ל הישראלי פגישת עבודה עם הרמטכ"ל של צבא בחריין ודן עמו על שיתוף פעולה הצבאי בין שתי המדינות, הראשון גם נפגש עם הרמטכ"ל של צבא קטאר - כך לפי דיווח בעיתון "עילאף" הסעודי.

לפי הפרסום בחדשות 13, הרמטכ"ל הקטארי הגיע למטה הצי החמישי שמיקומו בבחריין, ושם נועד עם כוכבי. השניים דנו בשיתוף פעולה במלחמה נגד איום הכטב"מים האיראניים, כאשר כוכבי אף הציע להציב מכ"מים ישראלים להתרעה מפני כטב"מים על אדמת קטאר. כידוע, בין ישראל וקטאר אין יחסים דיפלומטיים רשמיים.

כזכור, הרמטכ"ל כוכבי נחת ביום רביעי השבוע בבחריין לביקור ראשון של רמטכ"ל ישראלי במדינה.‏ בפתח ביקורו התקבל כוכבי בקבלת פנים רשמית על ידי ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד'יאב סקר אל נועימי. בהמשך נפגש הרמטכ"ל עם מזכ"ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי, שייח נאסר בן חמד אאל חליפה.

במסגרת ביקורו, נפגש כוכבי עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי, אדמירל בראד קופר, במפקדת הצי החמישי האמריקני הנמצאת בבחריין.

"בנוסף לביקורים המשותפים, בעת האחרונה התאמנו לוחמי צה"ל עם כוחות פיקוד המרכז האמריקאי במספר תרגילים משותפים במרחב הים האדום, באוויר, ביבשה ובים. זהו ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה המבצעי בין סנטקום לצה"ל", נמסר מדובר צה"ל.