יעקב אשר
יעקב אשרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף הבוקר בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט וטען כי הוא "מגייס את השבת למערך היח"צ שלו", כלשונו.

"זה נראה שיש איזו הבנה בלשכה של בנט לקחת את השבת ולהפוך אותה לעוד אירוע יח"צני תוך כדי קישוט הדברים בפיקוח נפש כביכול", אמר אשר בראיון שהעניק לרדיו החרדי 'קול חי'.

"ראינו את זה בבריחה של האיסרים מכלא גלבוע. אותו דבר גם בפסגה עם פוטין. מה היה קורה אם זה היה מתקיים במוצאי שבת? ראשי הממשלות פה לא היו צדיקי עולם, אבל על זה הם הקפידו".

אשר התייחס לחוק הגיור ולפרסום לפיו השר כהנא מתכנן להעביר אותו בהחלטת ממשלה: "הממשלה יכולה לקבל החלטה כזו, אבל זה פחות חזק ויותר קל לבטל את זה כמובן", אומר אשר ומוסיף, "הלהיטות הזו והילדותיות הזו ללכת על זה כשמדובר בנושאים הכי קריטיים לעם היהודי – הוא לבושתה של הממשלה הזו".

"איזה רפורמות יכולה לעשות הממשלה הזו? כמעט בכל נושא תהיה מחלוקת פנימית קשה. ראית כמה דם ויזע עד שהעבירו את חוק האזרחות. כשבנט היה באופוזיציה היית שומע אותו מדבר המון על נושאים מדיניים, היום הוא שותק. בממשלה מצאו דבר אחד שבו יש סכמה בין כל הממשלה הזו – נושא הדת ועליו בונים את הקונצנזוס שלהם".

בדבריו התייחס למצוקת הדיור החרדית וטען כי הממשלה מתעלמת ממנה.

אשר לקידום בניית 'כסיף' עבור הציבור החרדי, אמר אשר כי "ייקח עוד שנים רבות עד שבכלל זה יקום, לשלוח לשם את הציבור? זה מדבר – מהרבה בחינות, כולל תעסוקתית".

"כשאתה מטפל בבעיית הדיור אתה מביא כמה אופציות ואתה יוצא מנקודת הנחה שהציבור מגוון ויבחר. הממשלה הזו לקחה את הפרויקט של קרית גת-מערב שהיה בו פוטנציאל, הייתה תוכנית ולקחו אותו והעבירו אותו לתוכנית עם צביון כללי שמדיר את האפשרות לציבור החרדי להגיע לשם".

אשר הוסיף: "לפני שבועיים לותמ"ל הגיע תוכנית של 8 אלף יח"ד ודיברתי עם משרד השיכון ושוב לא הסכימו להגדיר את התוכנית הזו עם צביון חרדי. התברר שאין בכלל תכנון לחרדים".

לדבריו "אין לי ספק שזו נקמה פוליטית בזוגות הצעירים החרדיים, רק כי אנחנו לא משתתפים בממשלה הזו. אין שום דרך אחרת לפרש את זה".

ח"כ אשר התייחס לסכנה שבקליטת פליטים רבים מאוקראינה: "אין ספק שאסור שישראל תהפוך למקום שבו יגיעו פליטים של כל העולם, אנחנו צריכים להיות פתרון ליהודים ולא לכל העולם. חלילה להיכנע ללחץ הציבורי הזה. עלינו לשמור על יהדותה של המדינה".