סיור ראשי הוועדות בגוש אדומים
סיור ראשי הוועדות בגוש אדומיםצילום: דוברות

בסיור מיוחד שנערך היום (ראשון) הציגו הנהגות היישובים בגוש האדומים בפני יו"ר הוועדה לבטחון פנים ח"כ מירב בן ארי ויו"ר וועדת חוץ וביטחון רם בן ברק את בעיות הביטחון השונות ביישובי עוטף ירושלים.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שהשתתף בסיור, הרחיב ופירט בפני חברי הכנסת את הסכנה המוחשית הנגזרת מהמצב הנוכחי, כך למשל: באי הפעלת כיתות הכוננות ביישובים, בחוסר תקצוב מרכיבי הבטחון השונים ובעיקר בעובדה שאין גורם אשר אחראי באופן ישיר לבטחון התושבים: "אין הבדל בין היישובים במרחב עוטף ירושלים. האחריות צריכה להיות שווה בכל יישוב ולהבטיח את בטחון התושבים".

נציגי מג"ב וצה"ל אשר השתתפו בסיור טענו כי הסיטואציה הנוכחית נובעת מעניינים תקציביים שלא בשליטתם. על כל הודיעו בן ארי ובן ברק כי מנכ"לי משרד הביטחון ומשרד ביטחון הפנים יקיימו דיון מיוחד, ביחד עם כל הנציגים הרלוונטיים, על מנת להביא פתרון לסוגיה ולסיים את הסאגה.

ראש המועצה ישראל גנץ סיכם עם מילות תודה לבן ברק ובן ארי על הירתמות לטובת פתרון הבעיה לטובת תושבי גוש אדומים וביקש לזרז את הטיפול בנושא.

בסיור השתתפו נציגי התושבים, עמוס הכהן וחנן רובין שמסרו: "אנו מודים לחברי הכנסת ולראש המועצה על הירתמותם המיידית והמהירה לפתרון העניין, והבנתם את חומרת הארוע. אנו מצפים כי המענה הבטחוני אשר תושבי היישובים זכאים לו, יינתן באופן מיידי".