סאבלימינל ואביו
סאבלימינל ואביואוסף משפחתי

אביו של קובי שמעוני, המוכר כראפר סאבלימינל, התמודד עם מצב בריאותי מורכב מאוד ובשנתיים האחרונות השקיע קובי את כל כולו בטיפול ובשמירה על אבא. השיר החדש והמרגש 'שומר עליך' נכתב, הולחן והופק על ידי קובי שמעוני ואושר כהן לפני מספר חודשים, ונבע ממקום של עצב, מתוך הקושי להיפרד מאבא.

בתחילה, נכתב השיר מנקודת המבט של בן המדבר אל אביו, ומאוחר יותר התווסף הבית השני שנכתב מנקודת המבט של אב המדבר אל בנו.

"השיר מעביר מסר חשוב על משמעות היחסים של כל בן עם הוריו" אומר סאבלימינל, "על הצורך לאהוב, לעזור, להעריך ולשמח אותם. לזכור שלא הכל מובן מאליו ויבוא היום בו תיאלצו להיפרד. בגיל ההתבגרות אנחנו נוטים לחשוב שאנחנו יודעים הכל ולא פעם גורמים לצער להורינו. כשאנחנו הופכים להורים בעצמנו, אנו מבינים פתאום כמה הילדים הם כל עולמנו ושכמו הורינו נקדיש את כל הזמן והרצון באהבת אין סוף לילדינו".

"אני מאוד מתגעגע לאבא שלי, ששום דבר בחיים לא היה חשוב לו יותר מהמשפחה. כך גודלתי על ידו ואני מאמין שאם היה זוכה לשמוע את השיר, הוא היה מאוד גאה על היצירה הזו שמקדשת את הקשר בין אבא לבן".

אושר כהן, שותפו של סאבלימינל לשיר, מוסר "כמה פעמים חיבקתם את אבא שלכם יותר מ5 שניות ? כמה פעמים אמרתם לו "אבא אני אוהב/ת אותך ", "אבא תודה על הכל", "אבא אתה הכי טוב שיש" ? אמרתם אבל לא הרבה נכון? מודה שגם אני".

"לעומת זאת - כמה פעמים אמרתם לו שאתם יודעים מה אתם עושים, הולכים וטועים, למרות שהוא אמר לכם בדיוק איפה הסכנה. אבל אז מגיע שלב בחיים, שבנאדם מסתכל לרגע מסביבו אחרי שהוא טעם קצת מהכל , ומבין איזו זכות זאת לגדול בידיים של אבא".

"אבא שלי בגיל 12 שטף מדרגות בבניינים בשביל לקנות כינור, וכשאני הייתי בגיל הזה הוא דאג כבר שיהיו לי את הקלידים הכי חדשים לנגן איתם. זה מספיק לי בשביל להבין שיש לי את האבא הכי טוב בעולם. אז לאבא שלי אילן אני מקדיש לך את השיר ושתדע אתה האבא הכי טוב שיש ובלעדיך לא הייתי במקום שאני היום לשניה, אוהב אותך."