כמה ממשתתפי ההלוויה של מנחם יחזקאל מנוחין הי"ד שנרצח בפיגוע בבאר שבע, צעקו לעבר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון "כלבה, הדם שלו על הידיים שלך. נשלח אותך לסוריה. בגללך אנחנו קוברים אנשים''.

המשטרה הבריחה את שאשא ביטון מהמקום.

מנחם יחזקאל מנוחין בן 67, תושב באר שבע שהיה מוכר לרשויות הרווחה, נטמן בבית העלמין בעירו.

השרה שאשא-ביטון אמרה: "אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הטרגדיה אני מבקשת להודות לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשל מסע הקטל אני גם יודעת שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות הכל בנחישות ובלי היסוס כדי למצות את הדין עם על מי שיסע או היה שותף לאצח האכזרי וכך גם ביחס לכל אירוע טרור אלו ימים קשים למדינת ישראל ולעיר באר שבע אבל לא יפחידו אותנו לא נכנס לטרור המרצחים נמשיך להגן על בטחונם של אזרחי ישראל".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנלוביץ' אמר בהלווייתו של יחזקאל: "עירי מוכתמת בדם. דמם של אחינו ואחיותנו. אלו שכל חייהם הוקדשו למפעל הציוני, להתיישב כאן בנגב. אלו שלא עשו שום דבר רע. אבל זה לא הרגע לעשות חשבונות".

אחיו של יחזקאל אמר: "נרצחת על ידי אכזרי רק בגלל היותך יהודי. עלינו לארץ מהודו, הגענו לבאר שבע. היית אדם פשוט, צנוע, שומר מצוות. לפני ארבע שנים איבדנו את אמא, הבקשה האחרונה היית לשמור עליך - אבל לא הצלחנו לשמור עליך ונלקחת מאיתנו באכזריות".

בשעה 17:00 יחל מסע ההלוויה של לורה יצחק, שהייתה בת 43 במותה ונדקרה למוות בתחנת הדלק בתחילת מסע הרציחות של המחבל. בהלווייתה ישתתף שר התפוצות נחמן שי. בשעה 19:00 יובא למנוחות הרב משה קרביצקי בבית העלמין החדש בבאר שבע, ובהלווייתו ישתתף סגן השר אביר קארה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי דחה בצהריים (רביעי) את הביקורת שהוטחה במשטרה בעקבות פרק הזמן שבו הגיבו השוטרים לפיגוע הרצחני בבאר שבע.

"מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים. ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר", טען המפכ"ל.

"אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה", הוסיף שבתאי.

לדבריו, מדובר בתגובה סבירה לנוכח מצבת כוח האדם במשטרה. "לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות".

הוא ציין כי "בין הנרצחות גם לורה יצחק זיכרונה לברכה, אחותו של רס"ל אליאור סוויסה, שוטר סיור מבאר שבע שעשה דרכו למקום הפיגוע עד שהתבשר בנורא מכל. אתמול בערב שוחחתי איתו והדגשתי בפניו שאנחנו נעמוד לצידו ונסייע בכל דבר שרק אפשר".

"הסיפור של אליאור ממחיש לנו יותר מכל את המציאות של החברה הישראלית, מציאות של שמירה על הביטחון לצד חיזוק ערכי המשפחה. מציאות של שירות והקרבה למען המדינה לצד שכול ואובדן קשה מנשוא. אליאור לא תיאר לעצמו שאירוע שאליו הוא מוזעק, יטלטל את עולמו ויהפוך אותו לאח שכול. מכאן אני שולח אליו תנחומים וחיזוקים, ואומר לו - אנחנו כאן בשבילך", הוסיף.

"אסור לנו לתת לטרור את מבוקשו, אסור לנו לתת לו את היכולת להפחיד אותנו, לפלג אותנו ולתקוף האחד את השני. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות אין קץ מול כל גורם שיבקש לפגוע ולפגע באזרחי ישראל", הוסיף.

אחר הצהריים מובאים נרצחי הפיגוע למנוחות: מנחם יחזקאל מנוחין בן 67, תושב באר שבע שהיה מוכר לרשויות הרווחה ייטמן בשעה 16:00 בבית העלמין בעירו.

דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת שהותירה אחריה בעל ושלושה ילדים תובא למנוחות בשעה 16:00 בבית העלמין במושבה בו התגוררה.

שעה מאוחר יותר ב-17:00 תובא למנוחות באותו בית עלמין לורה יצחק. בעלה טל אקסייט ספד לה בפוסט בפייסבוק: "לא מאמין שאני רושם את זה אבל אשתי נרצחה, אשתי לורה יצחק שוש שלי היפה השם ינקום דמה.
נקטפה בטרם עת. אהבה שלי חיים שלי הלב שלי ושל הבית לא יודע איך אני ממשיך מכאן, אבל אני מבטיח לך לשמור על הבנות".

"מבטיח לספר בכל מקום מי את ומה היית עבורנו ואיזה נשמה גבוהה היית כולך לב טהור ונתינה לזולת", הוסיף.

הרב משה קרביצקי, חסיד חב"ד מבאר שבע, שנדרס על ידי המחבל כשרכב על אופניו והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים יובא למנוחות הערב בשעה 19:00 בבית העלמין החדש בבאר שבע. קרביצקי פעל במשך שנים כאחד משלוחי חב"ד בעיר וניהל את בית הכנסת בשכונת נחל בקע. בנוסף, ניהל את בית התמחוי בשכונה מטעם 'כולל חב"ד', בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים.

סמוך לזירת הפיגוע בבאר שבע שרר היום זעם כבד על אובדן תחושת הביטחון של התושבים בעיר לאחר הפיגוע הקשה אתמול בו נרצחו ארבעה יהודים.

אחד מתושבי העיר אמר לערוץ 7, "אנחנו חלק ממדינת ישראל ושר הביטחון חייב לדעת את זה. אנחנו לא יכולים להיות מופקרים כך שמחבל מסתובב כאן דקות ארוכות ושוחט אנשים".

"איפה המשטרה? אנשים מפחדים לצאת מהבתים מחשש שיבוא עוד מחבל. עכשיו מפטרלת כאן משטרה, אבל עוד 24 שעות הם ילכו. צריך שיהיה כאן ביטחון", הוא אומר.

תושב אחר הוסיף, "מדינת ישראל הפקירה את הדרום והיא ממשיכה בכך. הובטחו שוטרים, הובטח ביטחון לתושבים ולאזרחים וזה לא קורה".

תלמידי הישיבה בשומריה ותלמידי ישיבת בני עקיבא אהל שלמה בבאר שבע הגיעו לחזק את התושבים, קראו תהילים לזכר הנרצחים ולרפואת הפצועים והניפו דגלי ישראל.