ביצים
ביציםצילום: ISTOCK

ההכנות לפסח בעיצומן, ועל פי גורמים ברשתות השיווק, אם לא יוכרזו בקרוב המדינות שמהן לא יהיו לייבא ביצים כחלופה לאוקראינה - צפוי למחסור בתחום הביצים. כמו כן, ייתכן מחסור בתחום העופות.

בעיתו 'ישראל היום' פורסם כי כל המשלוחים של מיליוני הביצים היו אמורים להגיע למספרד לא עלו על האוניה בסוף השבוע האחרון, בשל שביתת נהגי המשאיות בספרד, שהתקיימה על רקע העלייה במחירי הדלק.

איש העסקים רמי לוי אמר כי "אם יתחילו לייבא ביצים, לא יהיה מחסור. זה נכון שהיו צריכים לייבא מאוקראינה, אבל אני חושב שיפתחו את היבוא במקומות רבים שלא יפתחו לפני כן.

לדבריו, "בכל חג מגבירים את האספקה באמצעות יבוא, בעיקר מאוקראינה שכרגע בלחימה, אבל אפשר להביא ביצים ממקומות כמו פולין, שלא יפתחו. משרד הבריאות והמשרד החקלאות צריכים לאשר את זה. כשמיבאים זה זול יותר, כי המכסות זולות ב-30 %-20%, וכן ביצים זולות יותר בחו"ל. זה מאוד חשוב להורדת המחירים".

ללוי יש גם ביקורת על תחום העופות. "בתחום העופות, המשחטות יכולות ביניהן ולייצר קרטל. מתמות את השחיטה ביניהן, וככה יכול להיווצר מחסור. הן הלול, משרד החקלאות ורשות התחרות יכולות לדבר להם לתאם את כמות השחיטה וימי השחיטה. אם הם לא יעשו את זה לא יהיה מחסור, מחיר וירדן".