ראובן מגן ז"ל מאלקנה, שסבל מפוסט טראומה בעקבות מבצע צוק איתן ונפטר לפני כשבוע וחצי בגיל 27, הוכר כחלל צה"ל על ידי משרד הביטחון.

מגן ז"ל היה עד למותם של חמישה מחבריו בעת הפגזה של חמאס ברצועת עזה במבצע צוק איתן. הוא נפצע קשה ברגלו, עבר שיקום אינטנסיבי במרכז הרפואי שיבא והוכר על ידי הביטחון כנכה צה"ל ונפגע פוסט-טראומה. אבל המראות הקשים שחווה לא עזבו אותו מעולם.

ראש מועצת אלקנה אסף מינצר הוא זה שבישר להוריו של ראובן, ליסה ושלמה, על ההחלטה להכיר בבנם כחלל צה"ל. "נושא ההכרה כחלל צה"ל עלה מול הגורמים הבכירים ביותר עמם נפגשתי בשבועיים האחרונים", סיפר מינצר, "הרמטכ"ל, ראש אכ"א, אלוף פיקוד מרכז, אלופי צה"ל נוספים, אגף הנפגעים, וגורמים נוספים במשרד הביטחון ובצה"ל. כולם, ללא יוצא מן הכלל, הביעו רגישות גבוהה לאירוע ולמשפחה ונרתמו לסייע ואני מודה להם על החסד הגדול שעשו עם זכרו של ראובן ז"ל ועם משפחתו.

"תודה גדולה לעורכת הדין של המשפחה סיגל יער שפעלה במקצועיות וברגישות רבה מול משרד הביטחון למען המשפחה ולטובת ראובן ז"ל, עוד בחייו ולאחר פטירתו".

מינצר סיפר כי ראובן ז"ל יונצח ויוזכר יחד עם נופלי אלקנה - חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה - בטקסי הזיכרון ובפינה מיוחדת לזכרו בגן "נחלת הבנים" שהקימה המועצה לזכר בניה ולהנצחת מורשתם לדורות הבאים.

אחותו של ראובן, שירה, ספדה לו בהלוויה: "רציתי להגיד לך כל כך הרבה דברים אבל הגרון היה חנוק מידי. אתה עדיין הדמות להערצה שלי. קרו לאחרונה הרבה אירועים משמחים והיית שם לשמוח בשמחתי. היית גיבור עם סקרנות מטורפת, גאונות בלתי נתפסת, נתינה אינסופית וחיוך שובב עם גומות שלא נגמרות. הכנסת כל כך הרבה תקווה ואור באנשים".

"רובי, הלוואי שלמעלה הכל מלא באור, שמש וים כחול ומנצנץ כמו שאתה אוהב. הלוואי והיה לי רק עוד חיבוק אחרון לתת לך. הזדמנות להגיד לך כמה אני אוהבת אותך. הלוואי ואתה מקשיב ותקשיב לי כל פעם שאשוחח איתך. תודה על הזכות להיות אחותך", ספדה.