שבוע טוב
שבוע טובערוץ 7

מישהו כאן לא ממש סגור על עצמו

כמו אצל כולנו, גם ווטסאפי שלי התמלא מיד אחרי הפיגוע הרצחני בבאר שבע בסרטונים מזירת האירוע. התרגלנו לתופעה ונראה שאי אפשר לעמוד מולה, אלא שאחד הסרטונים היה בלתי נסבל ברמות קשות. רבים מכם שראו אותו יודעים בדיוק במה מדובר, בסרטון הרצח עצמו.

לא אפרט כמובן, אבל אציין רק שהסרטון נלקח ממצלמת אבטחה, כלומר שמישהו, כנראה מהמשטרה אבל לא בטוח, שקשור לחקירת האירוע צפה לצורכי חקירה בסרטון שנשלף במהירות ממצלמות האבטחה על ידי גורמי הביטחון (אף גורם אזרחי או פרטי לא רשאי לעשות זאת כדי שלא לשבש חקירה, כמובן), והחליט שהוא חייב לחלוק את רגעי הטבח הללו עם העולם כולו.

רגע לפני שכמה מכם טוענים שצריך לראות את הרוע בעיניים כדי לפתח בנו סלידה ושנאה כלפיו, אני מבקש לוותר על הפסיכולוגיה בחצי גרוש הזו. אנחנו יודעים מהו רצח גם בלי לראות אותו קורה. הפצת סרטון שכזה, גם עם הניסיון לנקות את עצמנו עם הכיתוב 'קשה לצפייה', היא לא פחות מחולניות לשמה. אז מילא שמשהו חולני עובר עליך, המפיץ, אבל למה אתה מדביק אותנו בנגיפי המחלה הזו שלך? למה זה טוב? ועוד לא דיברתי על ילדים שראו את זה, כי זה לא עניין של גיל. זה פשוט עניין מבחיל ומחליא.

ואם חומרת העניין עדיין לא ברורה לך, מר מפיץ (שוב, גורם שקשור כנראה לחקירת האירוע...), אשאל אותך ישירות: ואם חלילה הנרצחת שבסרטון הייתה אימא שלך, אחותך או בתך, גם אז היית רוצה שכולם יראו את זה כדי שנחזה בפני הרוע? אתה לא חייב לתת תשובה בקול רם. מספיק שתענה בכנות לעצמך.

מי דואג למשפחת המחבל

תחזיקו חזק. העובדה שהמחבל, מבצע הפיגוע בבאר שבע, הוא בעל תעודת זהות כחולה, הופכת את בני משפחתו לזכאי שורה לא מבוטלת של קצבאות. נכון, זה נשמע טרלול, אבל זו המציאות. הקצבאות שתקבל משפחת המחבל הן קצבת ילדים, מענק לימודים, קצבת נכות, קצבת שארים, קצבת תלויים, קצבת זקנה ועוד.

אחרי שאמרנו את זה נגרד מעט בפדחתנו וניזכר שבעצם הייתה חקיקה שנועדה לשלול את הקצבאות הללו ממחבל שכזה, ומי שהוביל את אותה חקיקה אפילו לא היה מהימין, אלא מ'יש עתיד'. זה היה יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, אלא מה? תנחשו... לא, לא, תנחשו... אתם מסוגלים לנחש לבד... נכון, ניחשתם יפה. היו עתירות של ארגוני שמאל נגד החוק הזה שעבר ברוב בכנסת ובג"ץ פסל את החוק.

וכך כל הטוב הזה יורעף על בני ביתו של המחבל ויעודד את המחבלים הבאים אחריו. ותודה לשופטים אשר בירושלים.

אוהבים אותך, בני גנץ

כמה טוב שיש את בני גנץ בממשלה, ובמיוחד טוב שהאיש ניחן בממדי גוף לא מבוטלים, כך שמאחורי גבו יכולים להסתתר רבים ואפילו להיראות עסוקים מכדי לטפל בזוטות כמו יהודה ושומרון.

פגישות מדיניות ואירוח לבבי בבית הפרטי של אבו מאזן? זה לא אנחנו, זה בני גנץ. אישורי בנייה לפלשתינים בשטחי C? מה הקשר אלינו? זה ההוא, בני גנץ. חצי מיליארד שקלים הוזרמו לאבו מאזן כדי לכסות על הקפאת כספים שהועברו למחבלים ומשפחותיהם? נו, אתם יודעים כבר... זה לא אנחנו, זה בני גנץ. ביטול ישיבות מועצת התכנון שאמורה לאשר תכניות לבנייה בהתיישבות? מה אנחנו קשורים לזה. גם זה בני גנץ. השארת ההתיישבות הצעירה, למרות הבטחות, ללא חשמל, תשתיות, דרכי גישה ומים? אין לנו מושג על מה מדובר, תשאלו את בני גנץ, הוא בטח מבין בזה הרבה יותר מאיתנו. התעלמות מהגשמת תכנית פיאד להשתלטות על שטחי C במימון אירופי? טוב נו, זה כבר ממש ממש השטח של בני גנץ. אנחנו לא נוגעים לזה בכלל. הריסת ישובים צעירים ומאחזים? תגידו, מה אתם רוצים מאיתנו? זה בני גנץ אחראי לזה. הקמת צוות שיפליל ראשי מועצות שיסייעו להתיישבות הצעירה? אל תסבכו אותנו בפרוצדורות משפטיות. לכו לבני גנץ, זה באחריותו. מה עוד? אביתר? די, לא נמאס לכם להטריד אותנו עם העניין הזה? תפנו לבני גנץ, הוא מומחה לתחום.

בקיצור, אל תטרידו אותם. הם עסוקים במשרד החינוך, בוועדת החינוך, במשרד התקשורת, באוקראינה, בפליטים, בתיקון העולם, בבדיקת רכות הכיסאות בלשכות השונות, בפגישות חשובות עם אח"מי העולם הזה, בצילומים חשובים שיעלו לרשתות החברתיות. הם אפילו לא מרימים את העיניים מהניירות כדי לספק לנו תשובה. הם עסוקים מדי. לכו לבני גנץ. זה התחום שלו, זו הבעיה שלו.

אז זהו, שלא. גם בממשלה בת 70 מנדטים אין מקום לטיעון ההבל החוזר ונשמע בנוסח 'אני צריך להישאר כדי להשפיע מבפנים. ללא ההשפעה שלי המצב יהיה הרבה יותר גרוע וממילא הממשלה לא תיפול'. גם אז האחריות המיניסטריאלית היא של כולם, גם אם אפשר להסתתר מאחורי גבו אדיר הממדים של בני גנץ. אבל במקרה הנוכחי, עם 61 המנדטים, כל אחד אחראי לכל החלטה כי בלעדיו שום דבר לא יקרה, בלעדיו אין קואליציה. רגליו האחוריות נועדו בדיוק לרגעים הללו שבהם יש משהו שחשוב לו, קו אדום שהוא לא מוכן לחצות, אבל השאלה היא אם זה בכלל חשוב לו, וכנראה שלא, אז אפשר להמשיך, להסתתר בתוך ערימת הניירת שמאחורי גבו של בני גנץ.

אז רק לתשומת ליבכם, עידית, איילת, יום טוב, אביר, מתן, נפתלי, גדעון, בני, שרן, מיכל, יפעת, צביקה ויועז. גם לגבו העצום של בני גנץ יש גבולות גזרה, רואים אתכם.

במנהרת הזמן, קדימה

לא תמיד אתם יכולים לקבל הצצה אל העתיד, אז הנה קחו לכם אחת שכזו:

ממש עוד מעט תוכלו לראות כתבות חדשותיות שמספרות לנו עד כמה ערלי לב אנחנו שאנחנו מפרידים זוגות אוהבים בדרישה שאחד מהם ישוב לאוקראינה. זה לא יבוא כחלק מקמפיין שתרגישו שהוא קמפיין, אלא חלק ממהדורות החדשות ותכניות האקטואליה. איך אני יודע? פשוט מאוד. אחד מכלי התקשורת העוסקים בחדשות(!) כבר הפיץ בקשה ברשתות חברתיות ממי שיודע על סיפורי אהבה שנרקמו בימים האחרונים בישראל בין פליטים מאוקראינה לישראלים, שיצור קשר.

הבנתם את העניין? הם לא אוספים את המידע הזה כדי לשלוח להם שי לחג. המידע הזה נחוץ מאוד כתשתית לקמפיין שישטוף לכולנו את המוח בייסורי אתיקה ומצפון. ממש כך זה היה עם ילדי העובדים הזרים מהפיליפינים שהשתרבבו למהדורות החדשות בקול דומע וסיפורים קורעי לב על החובה לנטוש את החברים מהכיתה ולחזור, כמצוות משרד הפנים האכזרי, לארץ מולדתם, וכך זה יהיה גם הפעם, רק שהפעם זה יוצג לנו כסיפור רומנטי שקספירי קורע לב כשאנחנו, אני ואתם, משחקים בו את תפקיד הרע.

אין רחמים?

עוד קטנה בעניין הקמפיינים המבצבצים לקליטת מהגרי\פליטי אוקראינה: קצת מוזר בעיניי שאותם חמוצים שעסוקים כבר שנים יום ולילה לתאר עד כמה רע כאן, עד כמה מושחת כאן, עד כמה אכזרי השלטון כאן, עד כמה כבר אי אפשר לסבול ונחנקנו, דווקא הם רוצים להביא לגורל נורא כזה את האומללים מאוקראינה. הם לא סבלו מספיק?

לא כל תקווה חדשה היא תקווה

בצה"ל לא ממש יודעים איך להתמודד עם נגע הסמים שחדר לשורות צבאנו כאילו אין מחר. באחרונה דווחנו שבמסגרת הניסיונות להיאבק בתופעה הנחה הרמטכ"ל לגייס למשימה את כלבי 'עוקץ' על מנת לאתר סמים בבסיסים.

כצפוי חיילים התלוננו על החיפושים הבלתי שגרתיים בחדרים ואף בתיקים (סביר להניח שכלבי עוקץ יודעים לרחרח טוב ממני ואם הם פנו לתיקים מסוימים יש לכך סיבה, אבל תלונות יש), ובעקבות התלונות נכמרו רחמיהם של עיתונאים מסוימים שניסו להוכיח שהמהלך אינו חוקי, ניסיון שלא צלח.

כך או כך האירוע מעיד על חומרת התופעה והקושי של המערכת הצה"לית להתמודד עם חיילים שיוצאים למשימות מבצעיות ולאימונים לאחר כמה שאיפות ונשיפות בעייתיות. ועכשיו הגיע תורה של השאלה הצפויה שלי: גדעון סער, שר המשפטים, שרן השכל ושאר חברי 'תקווה חדשה', אתם בטוחים שמה שהכי דחוף לצה"ל כעת זה גם לגליזציה ישראלית שתזרים לבסיסי צה"ל עוד כמויות אדירות של חומרים שכאלה? זה מה שאנחנו צריכים במגדלי השמירה מול חיזבאללה? זה מה שאנחנו צריכים מול גדר רצועת עזה? זה מה שדחוף לנו שיהיה בחמ"לים ובחדרי הפיקוד השליטה והבקרה של צה"ל? ותחסכו ממני את הסיפור הזה עם מגבלת גיל וכל החרטטת הזו. אפשר לראות עד כמה הגבלת גיל עוזרת בתחום רכישת האלכוהול ורק לנחש איך ייראה הצבא כשמימינו משמאלו מעליו ומתחתיו תהיה לגליזציית סמים.

ספורט אירופאי

השתתפתם במירוץ חברון? מה, לא? כי נציג האיחוד האירופי דווקא השתתף, אבל לא רק הוא היה שם, אלא גם ג'יבריל רג'וב, בכיר הרש"פ (זו המתונה והמעונבת של אבו מאזן) והאיש אפילו נאם בפני הרצים כשלצידו אותו נציג אירופי מחויך ומרוצה.

ומה אמר שם ג'יבריל רג'וב? לא תופתעו. זה הלך ככה: "יש לאכוף את החוק הבינלאומי על הפרצוף המכוער של הנאציזם, כלומר הציונות. הם הנאצים החדשים שמנסים לחסל את העם הפלשתיני. הגיעה השעה לגרש אותם או להתנגד להם".

ואת ההשוואה הזו בין הציונות לנאציזם שומע האירופי, מחייך ושותק. נכון, הוא לא מבין ערבית, אבל לא שמעתי שאחרי האירוע, כשהתרגום הגיע לידיו הוא התנצל, מחה או הביע מורת רוח כלשהי. בעיניו זה כנראה ממש בסדר להשתמש בספורט כדי לעודד טרור וכדי להאשים את ישראל בנאציזם.

ובהזדמנות זו אוסיף כאן הערה שכבר נאמרה על ידי מישהו (ויסלח לי שאיני זוכר בדיוק מי): אם יעדה של הציונות הוא חיסול העם הפלשתיני, מסתבר מנתוני הלמ"ס הפלשתיני שאנחנו עושים עבודה גרועה מאוד. עשרות אלפי פלשתינים תפחו בחמישים שנה למיליונים. אנחנו ממש ממש גרועים בחיסול, מסתבר.

שרים, היזהרו בדבריכם

תגידו, כשהשר לביטחון פנים, עומר בר לב, מבקש מהמפכ"ל להתנות את עליית חברי הכנסת להר הבית בכך שלא נשקפת סכנה לחייהם, זה לא הודעה למוסלמים שאם הם לא רוצים ח"כים ישראליים על ההר הם צריכים פשוט לאיים על חייהם?

רק אל תכלילו

נתון מעניין פורסם השבוע. למרות שהאוכלוסייה הערבית מונה רק 20 אחוזים מתושבי ישראל, 82 אחוזים מעבירות הנשק שבוצעו בשנת 2021 בוצעו במגזר הערבי, אבל מה שהכי חשוב הוא שלא נכליל חלילה. הכללות נועדו רק לאלימות המתנחלים.

מוסי מוטרד

זוכרים שמוסי רז דאג לפני כמה ימים שהרס העתיקות ביו"ש יפגע בנרטיב הפלשתיני? מסתבר שהנרטיב הזה נהרס דווקא בגלל שימור העתיקות. אחרת אין הסבר לכך שהקמע העתיק שהתגלה בהר עיבל לא כלל טקסטים בפלשתינית קדומה.

להערות ולהארות שלכם: [email protected]