יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאניצילום: חזקי ברוך, ערוץ 7

ראש מועצת יש"ע דוד אלחיאני תוקף את הממשלה בעקבות הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, ואי כינוס מועצת התכנון העליונה במשך תקופה ארוכה.

בראיון לרדיו 103FM אמר אלחיאני: "אני לא קורא לאף אחד להתפטר, אבל אם המדיניות שלו תמשיך כך - הוא בהחלט לא צריך להיות שם. היום אני אומר - צריך להפיל את הממשלה הזו".

שר הביטחון בני גנץ מעכב מתן ''אור ירוק'' לבניית כ-4000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, מתוכן כ-1000 יחידות דיור בערים חרדיות. "מי שמופקד על כל הסיפור הזה הוא שר הביטחון, והוא לא עומד בהתחייבויות הקואליציוניות שלו. הוא פשוט עוצר את ההתפתחות של ההתיישבות ביו"ש. הוא קובע לעצמו מדיניות משל עצמו", כך אלחיאני.

מנגד, שר הדתות מתן כהנא לא מתרשם שבני גנץ מתכוון לבלום את הבנייה בהתנחלויות. כהנא אמר לגלי צה''ל כי "מבחינתנו, המשך הבנייה ביו"ש היא תנאי בסיסי להקמת הקואליציה. כל מי שחתם על ההסכמים להקמת הממשלה יודע שזה חלק מהחתונה אליה הוא נכנס. אינני מתרשם שהוא מתכוון להמשיך את ההקפאה. נעמוד על כך שהבנייה ביו"ש תמשיך''.

שר המשפטים גדעון סער העניק גיבוי למחאת ראשי ההתיישבות ואמר "הם צודקים בדבר אחד, שחייבת להיקבע ישיבה של מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון. לצערי זה מושהה זמן ואני עומד על זה ונאבק כדי שזה יקרה''.

סער סיפר ל"פגוש את העיתונות" כי ''היו לי מספר שיחות על הנושא עם השר גנץ. הסמכות, בנושא מועצת התכנון העליונה, היא של שר הביטחון. אני אעמוד על נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. בממשלה הזו לא תהיה הקפאה, לאמירה שלי יש משקל ואני מאמין שהעניין הזה יסתדר בימים הקרובים".

זמביש שובר שתיקה: הממשלה מקפיאה את הבנייה ביו"ש, אין לה זכות קיום