יעל אלעד, שליחת מועצת הקהילות המשימתיות, הגרעין בלוד וקרן קהילות, מספרת לערוץ 7 על פעילות המשלחת בה היא חברה עם פליטים בגבול רומניה ואוקראינה.

"חברנו יחד כדי לסייע לפליטים האוקראינים בשעתם הקשה. אנחנו פועלים בעיקר במלונות ששכרה הסוכנות היהודית עבור זכאי חוק השבות וגם עם פליטים לא יהודים. הקמנו מרכזי יום קהילתיים, פתחנו סוג של קייטנה לילדי הגן והמעון, כדי לאפשר לילדים פשוט להיות ילדים", היא מתארת.

אלעד מוסיפה, "אנחנו פוגשים המון אנשים, חלקם נמצאים במתחמים ענקיים של פליטים בלינה משותפת ואחרים שנמצאים במלונות מאוד מפוארים שכנראה לא יכול להרשות לעצמם בעבר - אבל המשותף לכולם הוא שהם חסרי כל, מאוד מודאגים ולא יודעים איך תסתדר הביורוקרטיה עד לעלייה לארץ. הם בחוסר ודאות גדול לגבי העתיד שלהם וזה שובר את הלב".

לדבריה, יש הרבה מאוד תובנות שמתגלות בפעילות כזו. "אני חושבת שקודם כל התובנה הראשונה היא הפלא והנס שנקרא מדינת ישראל. אין מה להשוות בין הפליטים זכאי העלייה שיש מלא ארגונים שמחלצים אותם ודואגים להם והם מגיעים למלונות עם אוכל חם ואנחנו מפעילים להם את הילדים. גם כשיגיעו לארץ, עם כל הקשיים, הם יהיו אזרחים שווי זכויות. זאת לעומת השאר שבעיקר מחפשים את עצמם".

כרכזת קהילתית בגרעין התורני בלוד היא מספרת על הכיוון שהיא מדגישה בפעילותה. "אנחנו משתדלים לעבוד כאן על התחושה הקהילתית גם כאן. העבודה שלנו במקום הזה אמנם מסתיימת בקרוב אבל בארץ זה רק מתחיל. האנשים הללו יצטרכו אותנו, את הקהילות שלנו כדי שנעזור להם להיקלט בצורה טובה ככל האפשר. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור להם להשתלב בישראל".

הראיון מתקיים לקראת יריד הקהילות הוירטואלי שיערך בימים שלישי עד חמישי (ד'-ו' ניסן 5-7.4) כדי להכיר לקרב ולפגוש מקרוב את הגרעינים התורניים והאפשרויות שהם מביאים איתם.

להרשמה ליריד הקהילות הגדול לחצו כאן