המצוד אחר המחבל מהחולייה שסוכלה בג'נין
המצוד אחר המחבל מהחולייה שסוכלה בג'ניןצילום: דובר צה"ל

מפקד הימ"מ נצ"מ ח' מתייחס לפעולת סיכול מחבלי הג'יהאד האסלאמי באזור ג'נין שהתכוונו לבצע פיגועים.

בעיתון 'מעריב' צוטט נצ"מ ח' כאומר, "הבנו כל הזמן שהמחבלים חמושים ושבכוונתם לבצע פיגוע בישראל. לוחמי היחידה היו ערוכים במספר מוקדים באזור השומרון כדי לעצור אותם. קיבלנו מידע שהחוליה מתכננת להוציא את הפיגוע עם כלי נשק, רימונים ואפודים".

"היחידה, שהייתה ערוכה לביצוע המעצר בגזרת ג'נין, קיבלה את האינדיקציה המדויקת מהשב"כ בלילה שבין שישי לשבת לכך שהמחבלים עושים את דרכם מג'נין לטול כרם. בשלב הזה הבנו שזה הרגע למעצר. ביצענו סגירה על הרכב ופתאום נפתחה אש תופת לכיוון הלוחמים שלנו, שהגיבו מהר מאוד. תוך 10 עד 15 שניות שלושת המחבלים כבר נוטרלו. הכוח פעל בצורה מקצועית, בנחישות יוצאת דופן ובאומץ לב בלתי רגיל. מבחינתנו הרכב היה חייב להיעצר לפני שיגיע לתוך תחומי הקו הירוק. נמשיך לבצע את המוטל עלינו בנחישות ובענווה", הוסיף.

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן אמר כי "זו הייתה פעולה אמיצה ומקצועית של הלוחמים, שעל פי הכְוונה מדויקת של השב"כ הגיעו אל חוליית המחבלים החמושה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לוחמי מג"ב, צה"ל, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל והיחידות המיוחדות בחיל, בהן הימ"מ, פועלים מדי יום לסיכול הטרור בחצר הבית של המחבלים, לצד הפעילות הביטחונית השוטפת שהלוחמים מבצעים בכל יום ובכל שעות היממה".

תיעוד: המצוד אחר המחבל מהחולייה שסוכלה בג'ניןדובר צה"ל

אמש נחשפו פרטים חדשים על פעילות השב"כ, הימ"מ וצה"ל סמוך לג'נין, בה חוסלו שלושה מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי.

בחדשות 12 דווח כי לדברי גורמים בשירות הביטחון הכללי המחבלים שחוסלו היו בדרכם לבצע פיגוע במרכז הארץ והסיכול מנע זאת.

על רקע שלושת הפיגועים הקשים שהתרחשו בשבועיים האחרונים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק, הגבירו במערכת הביטחון את מאמצי הסיכול כדי למנוע פיגועים נוספים. הפעולה בליל שבת נועדה לשם סיכול פיגוע שהיה בדרכו לצאת אל הפועל.

בשירות הביטחון הכללי אף מצביעים על כך שחוליית הג'יהאד כבר החליפה את לוחית הרישוי הפלסטינית ברכבה לאחת ישראלית, במטרה להסתנן יותר בקלות לשטח ישראל דרך אחד המעברים בגדר ההפרדה - כפי שעשה המחבל מבני ברק - אך בזכות מודיעין מדויק סוכלה.

בנוסף, מציינים בשב"כ, כי אם הסיכול הסיכול היה נכשל, לגיבוי הוצבו לוחמים של היחידה המבצעית של הארגון, שמכונה צוות "טקילה", בשלושה מוקדים במרכז, כך שיוכלו "לקלוט" את המחבלים אם היו מצליחים לחצות לשטח ישראל. בארבעת החודשים האחרונים סיכלו לוחמי הצוות לא פחות מ-14 פיגועים.