מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ מיקי זוהר מתייחס הבוקר (רביעי) בראיון ל-103FM לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

"לא הופתעתי. שוחחתי איתה אתמול. אמרתי לה שאני חושב שהמעשה הנכון מבחינתה זה לפרוש מהקואליציה הזאת ולדאוג לאינטרס הציבורי. בסוף ההחלטה שלה הייתה נבונה וטובה", אמר זוהר.

לדבריו, "אני מחזק את החלטתה של ח"כ סילמן, חשוב שהיא קיבלה החלטה נכונה. אני חושב שהדברים שהיא שמעה בשבועות ובימים האחרונים גרמו לה לקבל החלטה נכונה לעם ולמדינת ישראל. הקואליציה הזאת איבדה כיוון כמעט בכל פרמטר אפשרי ואני חושב שזה התחיל להשפיע לרעה על מדינת ישראל וכשהיא זיהתה את זה, היא קיבלה את ההחלטה המתבקשת בהתאם לדברים שהיא מאמינה בהם".

על פי ההערכות, חוק החמץ הוא שגרם לח"כ סילמן להודיע על הפרישה, זאת למרות שהנושא נידון והוכרע בבג"ץ. ח"כ זוהר הסביר כיצד ניתן יהיה להתגבר על כך, אם תוקם ממשלת ימין. "החוק הראשון שהקואליציה תחוקק תהיה פסקת ההתגברות שתאפשר לרוב חברי הכנסת שמייצגים את הציבור בישראל לקבל החלטות מבלי שביהמ"ש יפסול אותם. אם קואליציה ימנית תרצה לקום, התנאי הראשון יהיה חקיקת פסקת התגברות. משום שמשילות ימנית יכולה להיות רק עם זה".

בסיום השיחה, אמר: "אני מקווה שהיא תידבק בהחלטה ולא תשנה את החלטתה. צריך לחכות לראות את ההתפתחויות, אני נוטה להאמין שם ח"כ סילמן תלך עם זה עד הסוף יהיו עוד כמה ח"כ מהימין שלא ירצו להישאר בקואליציה הנוכחית, וזה כנראה מה שיביא לסופה של הממשלה".